Niclas-Larsson Gött att höra elleeeerr. Som sagt lite glädje iallafall, hur stora har rödspottan hunnit bli ?
Niclas-Larsson Gwendlyelectric blue jack dempsey's ar notoriska for att vara ganska kansliga. Hade jag varit lite mer påläst hade jag kanske köpt en storlek större alt. fler men men hoppas någon tar lärdom. :-)
jinnarparen En nytagen bild på mina honduran redpoint. Faktum är att färgerna är lite urblekta på bilden då de hamnade lite väl nära objektivet och blixtarna. Stora likheter med sebracikliden som synes. Beteendemässigt så är de betydligt lugnare än vad sebracikliden är. Honan i bakgrunden på bilden går och vallar yngel sen en månad tillbaka. De verkar inte vara alltför svårlekta, hitills så har de lekt 4-5 gånger. Det är åtminstone 2 hanar och 3 honor som är igång.
malplacerad Otroligt fina ciklider jinnarparen, har aldrig sett den arten förut, bara att gratulera till ett bra köp.
Niclas-Larsson Ynglen växer Här är min Barred som togs med från Jeff han har nästan 3 dubblat sin storlek han går för tillfället ensam i ett 400l kar och är ordentligt arg
Laesk Niclas LarssonHär är min Barred som togs med från Jeff..... Ser ut som att bakdelen inte vill växa lika fort som huvud/buk osv... :( mata inte för mkt! Den gula morphen va imponerande!! *vill ha*
jinnarparen Det närmar sig ett år sedan vi fick hem fisk från USA. Jag tänkte friska upp den här tråden med lite bilder på hur de har utvecklats. Börjar med en grammodeshane.
jinnarparen Grammodeshona. Honorna är väldigt variabla i färgteckningen. När de har revir så är de väldigt mörka, nästan svarta. Hanarna har ungefär samma färgteckning hela tiden.
JockeB Då kan jag berätta att efter att jinnarparen var så vänlig att sälja mig en hona av Grammodes så har jag nu en kull småttingar på ca 200 st som simmar runt, och jäklar vad mednvånarna får vara på sin vakt:D Hur går det för er andra nu då?
jinnarparen Vad det gäller mina grammodes så har de "kärleksproblem" fortfarande. Den dominanta hanen och 2 honor håller varsin 3-del av karet och slåss med jämna mellanrum. Förhoppningsvis kommer han att komma bättre överens med en av honorna inom det snaraste. Har 8 st kvar - 4 av varje kön. Den omtalade aggressiviteten har börjat visa sig nu mot andra fiskar, innan har jag tyckt att de varit veka och undfallande mot andra. Har tidigare nämnt att jag har en förhoppning om att jag har en umbriferahane, men inget är klart med det än så länge. Escondidon och nicaraguensen simmar bara omkring i karet och växer så sakteliga. Honduran redpointen leker med jämna mellanrum. Det börjar väl bli dags att spara lite yngel från dessa också...om fler är intresserade av dem
Ove-Planstedt [QUOTE=. Honduran redpointen leker med jämna mellanrum. Det börjar väl bli dags att spara lite yngel från dessa också...om fler är intresserade av dem Jo då visst finns det intresse för Honduran redpoint, så det är nog dax att spara några yngel.:D
Jorsa jinnarparen Honduran redpointen leker med jämna mellanrum. Det börjar väl bli dags att spara lite yngel från dessa också...om fler är intresserade av dem Sign me up!! ;)
wofflan jinnarparenHonduran redpointen leker med jämna mellanrum. Det börjar väl bli dags att spara lite yngel från dessa också...om fler är intresserade av dem som jag har mailat om tidigare så hade jag också varit sugen på redpointen