christer-antonsson
Joakim! kolla annonserna på köp o sälj finns en del oseriöst där ,behövs en rensning.Kolla bl a under rubrikerna "hona till mig" och "valciklid"
olaJ
Ja att vissa bara orkar.......puhhhh
jullen
Riktigt trist att vissa människor måste hålla på och sabotera..
Det var ju nått om vithaj innan..
Joakim-Draktoft
En av annonserna hänvisar till ett nummer som inte stämmer överensmed mottagren, medans den andra stämmer och knappast är seriös med tanke på innehållet.
Båda har raderats omgående !!!
Till de som läser här och står bakom dessa annonser så kan jag bara meddela attför varje annons som läggs in så sker loggning avIP-adress som sedan kan leda till en abuse-anmälan hos innehavarens ISP. Tänk på det nästa gång.
Hank
....eller bara ignorera, då självdö dom! All uppmärksamhet är bensin på elden.....
Torsten
Ja skulle man elda igång sig för varje märklig annons vore man snart en hög med aska! ;)
Havs
TorstenJa skulle man elda igång sig för varje märklig annons vore man snart en hög med aska! ;)
Å jag som tycker att jag läser annonser från åtminstone tre ställen Uppsala, Gästrikland och Dalarna och aldrig hittat något anmärkningsvärt.
Det måste vara ni söderöver som krånglar eller? :D
calle-hallabro
Man kan ju undra varför det ibland förekommer flera annonser, men med olika län...
Och hur ofta är det inte så att länet ej stämmer??
Hade varit bra om det ej var något län valt, utan man måste aktivt välja län.
Tydligen så raderas en annons och läggs in igen efter 2 dagar, är detta OK om det är SAMMA annons ??
En fundering som jag har, var går gränsen mellan privathandel och ständigt återkommande annonsering, tyder inte detta på en omfattande handel, och som jag har förstått kräver tillstång osv (tänker på Zorfkursen mm).
//Calle
Havs
calle-hallabroMan kan ju undra varför det ibland förekommer flera annonser, men med olika län...
Och hur ofta är det inte så att länet ej stämmer??
Hade varit bra om det ej var något län valt, utan man måste aktivt välja län.
Tydligen så raderas en annons och läggs in igen efter 2 dagar, är detta OK om det är SAMMA annons ??
En fundering som jag har, var går gränsen mellan privathandel och ständigt återkommande annonsering, tyder inte detta på en omfattande handel, och som jag har förstått kräver tillstång osv (tänker på Zorfkursen mm).
//Calle
Samma annons i olika län har jag sett, men det kommer sig nog av att säljaren bor nära länsgränsen och vill göra annonsen synliggjord för fler poentiella köpare. Så har det varit när jag sett annonser dubblerade.
Det där med kurs och hur mycket man får sälja tycker jag inte är utrett eller solklart på något vis. Att annonsera är ju heller inte likvärdigt med att det verkligen blir en försäljning. Att någon annonserar ofta kan ju också vara ett tecken på att det inte blir särskilt många köp av t.ex. av en fisk som säljaren har 50 stycken av.
Torsten
Det vanliga felet är att Blekinge är överst på menyn där man väljer län, och det förstår inte alla. Men det löser dom med at lägga in en NY annons.. Logiskt!
Att radera sin annons efter x antal dagar och lägga in en ny gör mig inget. Det tyder iaf på att säljaren är aktiv. Dessutom vet jag av egen erfarenhet att man sällan kollar annonser som är gamla.. Jag kollar inga som e äldre än 2-3 dagar.
Per-B
Själv är jag annonspolis och tycker att ord som "billigt", "tillfälle" och andra amatörsubjekt är irriterande. Jag älskar också att hata folk som förklarar för mig att deras pris (som överstiger affärspriserna med 20-30%) är ett verkligt tillfälle för mig eller annan köpare att slå till...
Slutligen (det vill säga snart har jag gnällt klart) så irriterar jag mig på alla köpare som talar om vad saker och ting ska kosta, ju orimligare dess värre: "Hej, jag vill köpa vildfångade Tropheus körsbär- max 30 kronor styck".
Jaja, jag vet. Jag behöver inte köpa eller sälja och jag behöver inte läsa annonserna. Helt rätt, men jag måste få klaaaaaga!
Hälsningar från en hög med aska... ;-)
eberhardt
Jag undrar
Hej jag funderar över om du har jobbat som repare vid älvsjö vangnhall
sacha
Håller fullständigt med... Dock mest om de när de står billigt å dom är dyrare än nypris... Förstår inte va folk tänker med.. Kolla bara blocket.se på akvarium... vilka sjuka priser...men så finns de ju ca:10-15 nya annonser varje dag med..
Robin
Andra- och tredjehandsvärden på akvarium har vi diskuterat tidigare ganska mycket. En del har rimliga priser och kanske även var med i diskussionen men vissa tror att det är en guldgruvehobby.
Per-B
Tjenare Eberhardt. Jajamensan, det har jag - och du med. ;-)
calle-hallabro
Funderar på en sak som jag ställde en fråga om i denna tråden innan.
Var går den lagliga gränsen när det gäller hobby och affärsdriande verksammhet, för annonserar jag och handlar med akvariefisk i lite "större" omfattning så måste jag väl enligt lagen uppfylla dem krav som ställs??
Har någonstans läst att ett visst antal akvarie = hobby och ett mer, ja då är det helt andra krav såsom Zorfkursen, tillstånd ifrån Moljö & hälsa mm.
Ja frågan känns för mig viktig, då man vill ha ryggen helt fri, för det finns tyvärr endel som lider av den obotlig sjukdomen avundsjuka, och den vill jag ha ryggen fri för!
//Calle
Per-B
calle-hallabro
Hej och tack Per.
Personligen så kommer jag att kontakta Miljö & Hälsa för en träff med dem.
Om inte annat så vill jag ha det skriftligt ifrån dem att jag inte behöver något tillstånd osv.
//Calle
Cichlidaholic
stör mig ochså på alla annonser t.ex får jag ett sprillans nytt ocean aluminiumkar 720 för 4000:- visserligen är det inget till det då men det är nytt med garanti. har kollat blocket och runt men det är svårt o hitta nått som ens slår det prismässigt det mesta är kar i 5000-10.000 klassen som kanske bara har ett filter med lite algitgrus o karet är tillverkat på 90 talet. Frågar man sen det där var lite saftigt och förklarar hur det ligger till med nypris så får man bara spydiga svar som "Skit i att köpa det jag har betalat si o så o ja har köpt bla bla bla" dittan o dattan mediciner o gammalt kraffs sånt man bara slänger i en påse o försöker klämma in i nån garderob.
Sorry att jag gnäller men så är det ju, heller menar ja inte att bara för att ett nytt kar kostar 4000 ska jag ha det billigare en så men ni kanske förstår.
Sen finns det ju folk som är hur snåla som helst, testade o sätta ut mitt sprillans nya 375 med heltäckande ramp btn för 3500:- o fiskar allt som allt över 13.000 gick det på. testade med 5000:- och jag fick 2 som ville ha det. Av de resterande 100mailen var det skrattretande bud som du knappt får en pump för idag =(
Tur att ciklid.se finns som har lite vettigt folk =)
deelay
Det finns många som livnär sig på att bara mail runt o ge skambud, dom köper allt dom får superbilligt sen säljer dom det lite dyrare.