Stefan LarssonFortfarande finns där en del arter som jag tycker själv är felaktiga...t ex Tropheus sp. "red"/"black"...det finns väl ingen art som heter så utan det är väl en gruppering av Tropheus?tycker?
Vi följer CichlidPress/Refereceservice och då finns följade 8 beskrivna/obeskrivna arter av Tropheus:
Tropheus annectens
Tropheus brichardi
Tropheus duboisi
Tropheus moorii
Tropheus sp. "black"
Tropheus sp. "ikola"
Tropheus sp. "mpimbwe"
Tropheus sp. "red"
Stefan LarssonSedan fattas det ju en hel del foton som finns att tillgå i diverse trådar...främst "Hjälp med foton till artregistret". Det ser dock väldigt trevligt ut i själva artbeskrivningen och till höger. Jag gillar dock inte den "massa" med artnamn som blir med alla fångstplatser hos t ex Aulonocara...här borde man ju kunna dela av menyerna så att man kan söka via "Aulonocara stuartgranti/jacobfreibergi/sp. osv??
Det jobbas på att få in alla foton som ligger i tråden där vi efterlyser foton till artregistret. I andra trådar kan vi givetvis inte ta bilder hur som helst, fotografen måste ju ge sitt tillstånd för det först.
Stefan LarssonDet kanske inte är så många på just Aulonocara, men sammantaget med alla andra arter och deras resp. fångstplatser gör att det blir ganska "rörigt"...men det kanske bara är jag som "...men det kanske bara är jag som tycker?
Det finns bara arter i vänstermenyn, varianter från olika fångstplatser ligger i högermenyn för respektive art, se Tropheus moorii t ex. Du tänker nog på de obeskrivna arterna Stefan. Det kommer att grupperas på annat sätt i menyerna senare.