MickeHåller inte med dig. Båda tillverkarna har tillverkarna har sina fördelar och Nikons D200 känns för närvarande som det bästa valet för amatörfotografer tycker jag.
Pja, den spöar Canon 350'an, men kostar å andra sidan dubbelt så mycket. Den får stryk av 5D'n som ligger i samma prisklass. Detta vad gäller features; hur bildkvalitén är vet jag inte, och det är enligt min mening det viktigaste av allt.
Visst, den har fina specar, men jag vill nog se om D70'ans moiré problem är lösta med D200'an, plus att den får ramla en bra bit i pris, innan jag ens överväger köpa den.
Styrkan tycker jag ligger i skärpan. När det gäller hasighet på autofokus tycker jag att Nikons DX-objektiv ligger ljusår före. Canongluggen är säkert också snabbare med tanke på att det är ett nyare objektiv.
Tycker inte 18-70 linsen fokuserar lika snabbt som micro-nikkor 60mm i alla fall, och när det gäller macro-linser så anser alla att de knappt behöver ha autofokus alls (eftersom "man alltid kör manuell fokus vid macro"), så jag är inte alls lika säker som du på att en macro har snabbare autofokus bara för att den är nyare.
Kan tillägga att jag tidigare använt D100, har nu D70, och är inte alls nöjd med D70'ans bildkvalitet.