CutekidLiten update. Fick ikväll 8 st pemba yngel. Välväxta och fina. Har nu 20-21 st som går på tillväxt. Kiriza honan vaktar fortfarande ynglen i 660 karet. Hon har lyckats att hitta platser bland stenröset där hon släpper ut sina yngel på morgonen för att sedan gå rundan på kvällen och hämta in dem i munnen igen. Varje eftermiddag som jag tittar till henne så går hon tom i munnen för att nu för 5 min sedan har varit runt och hämtat in dem igen. Riktigt cool mamma.
Mvh
Kul med den där honan, Carl. Själv skulle jag framöver vilja ha ett stort kar igen och inreda det så att yngel har en chans att överleva i lekkaret.
Jag fick förresten också en ny kull med "Röd regnbåge" häromdan. Det blev 8st även här.
Anna:
Det finns alltid en korsningrisk att blanda tropheus. Exakt hur stor eller liten den är i det här fallet vet jag dock inte;-).
Bestämmer du dig för att tillföra småfiskar i den storleken så tror jag inte det blir några problem. Ju fler du sätter i på en gång desto bättre. Kanske dom nafsar lite på dom i början.
(Enda risken är väl när man ändrar på förhållanden i karet(stressfaktor) och kanske det här med en ny bakterieflora från dom nya fiskarna.)