ozric
Jösses,Stiffe! Jösses!!
Ynglar dina Ilangi bra? Vuxna ex du har va?
Stelin
Lyckades ta en bild till(ja, den absolut sista...) som jag måste visa er.
En av honorna(har plockat bort lite störiga kamerareflexer upp till vänster):
Jonas-E
stefan och stefan: Jag gråter här....var snälla posta inte fler bilder...jag får ju inte köpa Tropheus under hela 2006......jag vill haaa!!!!
Cutekid
Micke-Lovberg
Har ju inga troffar själv, men måste säga att dom kommer närmare och närmare mitt kar.Mycket läsvärd tråd, även för oss som inte håller troffar.HÅLL DEN VID LIV ! ! !
imported
finns det nåt kännetecken när troffarna har fått soten ???
har små moliro, dom dör en efter en, men ser rätt pigga ut ändå !!
vad för medicin isåfall är bäst ?? får man tag i det i djuraffären ??
help me,,,please,,,,,mina firrar dör ju....
specmats
passivitet,svullen buk (inte alltid),hickande..typ hosta,vaggar med kroppen,trådliknande avföring och senare matvägra -Där har du några kännetecken för bukvattensot
ozric
Matvägrar gör de väl först!??
Metronidazole är en bra medicin,anser jag.
Robin
Furapond funkade bra för mig när jag hade mina dubbar som matvägrade lite och var allmänt sega ett tag.
Det gäller att ha koll på fiskarnas varningsignaler innan första dör.
specmats
"Matvägrar gör de väl först!??" -Inte alltid, ibland har dom ätit lite i inledningsfasen, å andra sidan vet jag inte alltid vilken form av bukvattensot dom har haft då själva namnet bukvattensot verkar vara ett samlingsnamn för en mängd olika symtom
TroffeMicke
Sera Pond´s Cyprinopur tycker jag har visat sig överlägset alla andra preparat.
Har testat alla på marknaden tillåtna ( och en hel del icke tillåtna) medel.
Tror förvisso att fiskarna blir immuna med tiden till ett och samma medel.
ozric
Micke ; vad är det för verksamt ämne i den medicinen??
Cutekid
Bumpar tråden på nytt eftersom det inte blev ngn diskussion om mitt förra inlägg.
Vad tror ni om det här då?
http://www.aquacave.de/bilder%20fire/tropheus/Seiten/Golden%20Bemba_jpg.htm
Samma som med Kaiser gold?
Mvh
ozric
Får inte upp denna länken ,men den förra dock. Troligen nån form av urvalsodling typ Kaiser Gold,ja. Är det den enda bilden på denna "varianten"?? Hittar inte ens den när jag googlar.
Cutekid
Nu funkar länken.
blackened
Fruktansvärt tråkigt att folk ska hålla på med sånt där...
TroffeMicke
ozric:
Medlet innehåller / 100ml :Fenol 1,88gr, 1,3-Dihydroxybenzol 4,4gr, Etanol 5,77gr + distillerat vatten.
Appropå Calles (Cutkid) bumpning så har jag just fått hem 5 st Tropheus Kaiser Gold till mig själv från Burundi. Och helt riktigt..Dessa är inte till salu.....:) :)
Försökte lägga ut en bild här men det lyckades inte.( Det beror nog mest på mig....:) :) )
Den som är intresserad kan ju alltid kolla på dom på min hemsida under "mina fiskar"
Jonas-E
Troffemicke: Hur stora är dina kaisergold, 5-7cm?
TroffeMicke
Tjenare Jonas.
Nej de är inte större än 4-5 cm.
Jag har vänt på dem och försökt att könsbestämma dom med lupp och förstorningsglas.
Vad jag kan få fram så är det i alla fall 2 honor med.
Men som sagt, dom är inte stora nog för att vara 100% säker.
akva99
troffemicke hoppas det stämmer att du har 2 honor.enligt anders på am så säger han att det inte gått ut några honor till någon i något land de behåller alla själv än så länge det är bara demohanar som gått ut.peter