annmariHej!
Danne k det är genom att studera våra fiskar som vi lär oss,titta bara på boken "Akvariets Lexikon" eller ciklidboken av Ad Koning just genom studier av cikliderna har man kommit fram till deras beteende etc,man kan inte läsa sig till beteende utan bara genom att studera fiskarna jag kan titta på mina diskus länge varje dag och lär mig på så sätt något nytt om dom,Mvh Ann-MariXmas:)
jag har studerat mina discusar ganska mycket genom åren och tyvär. har gett dom väldigt många chanser men nä ja tycker inte att dom är intresanta vackra men tråkiga tyvär. ev att jag skulle kunna tänka mig att ge en grupp av någon typ av vf discus chansen i framtiden. men i övrigt så blir det bara att ha dom som prynad i hallen el som just nu i sovrummet. man somnar fort av dom ;)
en fisk som jag tycker liknar diskus väldigt mycke men som jag tycker är starkare framförallt på betende fronten är scalarer. sen så vilken som är vackrare är ju själv klart upp till var och en men jag tycker nog att dom snyggaste utav dessa är altum scalaren.