Midas_Tom beast : bäställde du dina från simontorp ? .. för då har vi samma .. robin: har för mi att det är 15cm den lokala affären här i halmstad hade en som var barred fram tills att den blev ca 15..
JockeB beast : bäställde du dina från simontorp ? .. för då har vi samma .. Nej dessa kommer inte från Simontorp, dom kommer från en usa import i vintras. Äkta Barred Midas förblir randig livet ut.
Midas_Tom av beast:Nej dessa kommer inte från Simontorp, dom kommer från en usa import i vintras. Äkta Barred Midas förblir randig livet ut. okej! .. kanske skrev det lite fel i mitt förra inlägg .. vet att riktigt barred är det livet ut.. men då kommer en fråga : varför har en del midas barred täckningen som små ?
JockeB Midas_Tomav beast:Nej dessa kommer inte från Simontorp, dom kommer från en usa import i vintras. Äkta Barred Midas förblir randig livet ut. okej! .. kanske skrev det lite fel i mitt förra inlägg .. vet att riktigt barred är det livet ut.. men då kommer en fråga : varför har en del midas barred täckningen som små ? Det är ett kamoflage, om dom skulle vara röda som små skulle dom vara mycket lättare att upptäcka för rovfiskar.
Micke-Jarhl Mattias AnderssonSåja nu e en hane införskaffad jäkla vilken bit!! Stora firrar är kul hehe..
Midas_Tom den var nice mattias! får komma och kolla på den någon dag. påfåglarna som jag fick av dig mår bra. svalde en svärdbärare som var 2cm mindre ..
Mattias-Andersson LaeskRiktigt najs! Vart hitta du denna baddare? En kille i Falkenberg som stått för årets fynd: 1 500 L kar, 2 st 2260, 20 säckar sand + ramp för 3 500 :-
jarinen Jaha, då har man skaffat en Citrinellum/Labiatum. Det är med viss skepsis som jag provar detta, det är ju osäkrad dynamit det är frågan om. Hittills har det gått bra, ett par veckor har den gått och den gör livet lagom surt för Bocourti som utgör sällskap. Någon mer orädd, utåtriktad och personlig fisk vet jag inte om jag haft hittills. Men men, jag är beredd på det värsta, den har väl inte fått ett öknamn utan vidare ;). Mvh Jari
Mattias-Andersson jarinenDen är nog runt 20 cm ungefär. Mvh Jari Grattis till en riktig dynamitburk, vänta bara tills den sprängs...... :D
jarinen Mattias AnderssonGrattis till en riktig dynamitburk, vänta bara tills den sprängs...... :D Jodå, dynamitburkar har jag varit med om förut, den gången var märket "Tomocichla asfraci" , sömnlösa nätter var det då. Den här känns lite som man har koll på iallafall i jämförelse. Framtiden utvisar. Mvh Jari
anli Stora citrinellumhanar utan andra stora CA-hanar uppfattar jag som lugna. Mitt ex som var ett mordiskt monster som tonåring är hur lugn som helst. Den enda han inte tål är mig, försöker bita mig direkt! De andra bjässarna (malar, ormhuvuden, crenicichlor, arowana) bara puffar han undan om de kommer in i reviret. Jättefint ex Mattias! Lite size på den!