Wilhelm
Är det fel på den eller har slumpgenaratorn vald att jag alltid får se Cichlasoma salvini?
Robin
Jag får alltid M.Auratus =)
Joakim-Draktoft
Det bör vara rena tillfälligheter då frågan ställs till databasen ställs som randomize.
Får ni samma resultat på förstasidan som ni får på den slumvalda inne i artregistret´, ja det är två olika, med skillnad i kodför attfå likvärdig stil. Den i artregistret ligger placerad i samma mapp som övrigaartregister, medans den andra länkas till förstasidan ?
deelay
Jag får olika varje gång, har laddat sidan ett gäng gånger för o testa.
PsyM
>Har samma problem som både Wilhelm och Robin, Metriaclima lombardoi får jag varje gång.
Micke
Det måste vara någon inställning, jag får upp nya varje gång jag uppdaterar sidan.
Johan
Chalinochromis brichardi
har jag fått varje gång.
Micke
Även om du uppdaterar sidan?
Wilhelm
Jag tror att det är en riktig slumpgenerator
Det är slumpen som avgör om man får en ny bild.
Det konstiga är att efter mitt påpekande så slumpar det sig att jag slumpvis får nya bilder.
ozric
Jag får Körsbär...och är mkt nöjd med det! =)
Joakim-Draktoft
Min frågakvarstår. Är det på förstasidan som ni alltid har samma, eller inne i artregister ?
Wilhelm
första sidan, men idag har det fungerat med nya slumpvalda bilder vid refresh.
Nån måste ha gjort nåt? Jag har inte ändrat nåt!
Henrik-Dehlin
Jag får P.demasoni på första sidan hela tiden.
Johan
första sidan, uppdaterar jag så byts det, men går jag från sida tills sida o sen till ncs så byter den inte, jag har inställt på , "varje gång sidan besöks" så ska den läsa om.
PsyM
trycker jag på f5 så byts arten ut. Går jag däremot iväg på en annan sida typ zoopet och sen går tillbaks till ciklid så är det samma art som ligger kvar.
PsyM
såg nu at johan har skrivit samma sak.
Joakim-Draktoft
Svaret är alltså att det är cache-information som finns kvar, beroende på att slumpvisaren är inlänkad från en annan sida som ligger på annan server.
Om man tittar på den slumvisare som ligger inne i artregistret så kommer ni att se att denna byts för varje sida som visas eftersom varje sida gör refresh.
jullen
jag får olika varje gång:)
så för mej funkar det bra..
Wilhelm
idag har slumpen återigen givit att jag får se samma firre från morgon till sena natten nämligen Acarichtys heckelii.
Fastän jag stänger av burken när jag inte sitter framför den.
Men imornn kanske generatorn väljer ut mig så att jag får se på nya fiskar hela dagen?
Observera att jag egentligen inte störs av det.