LeopoldiJo det blir en väldigt läcker känsla när man kan e fiskarna simma emot sig som man kan i lite djupare burkar. Det viktigaste med rockor är att underlaget inte är vasst på något sätt. Inga vassa rötter tex. dom ser inte så bra
Ok. Alla mina rötter är iofs mjuka och fina, däremot kanske den hemmagjorda bakgrunden är lite vass. :-/ Det vore i alla fall kul att pröva, men man vill ju inte riskera en 3000+kr firre hur som helst.
Man bör vara försiktig med L-malar då dom kan skada rockornas disk med in munn. Men jag vet att många har lyckats väldigt bra med att hålla rockor och L-mal ihop. När det gäller större ciklider så går det oftast jätte bra så länge cikliderna INTE leker. Jag fördrar lite klenare ciklider som ändå är vackra som typ hantlar jordätare mm
I så fall kanske mina cichlor är i hårdaste laget. jag hoppas ju verkligen få lek på dem så småningom. Nåja, tur att det går att ha fler akvarier. Rockor får det bli i någon annan burk, någon annan gång.
Måste än en gång säga att det var ett himla najs kar du har! och imho räcker det med den belysningen du har. det ska vara lite mystiskt sådär. Men smaken är ju olika. :)