BanderadJag håller inte med om att Schweiz tillhör en av de sämsta lagen i VM. De vann trots alllt sin grupp utan att släppa in ett mål. De kanske inte spelar någon rolig fotboll, men de spelar en disciplinerad försvarsfotboll av gammalt västtyskt snitt (och det har ju visat sig vara effektivt i historien). Där emot klarade de inte pressen på slutet. Jag slår fan bättre straffar än de lyckades med.
/Jocke
Ja, men har man Sydkorea, Togo och "dagens" Frankrike i sin grupp sa ar det val ingen storre hjalteinsats att bli etta och inte slappa in nagra mal...
Tror arligt talat att om Schweiz hade hamnat i nagon av dem andra grupperna sa hade dem redan varit hemma.
Elfenben, Croatien, Paraguay, Angola, Iran, Serbien, Croatien, Polen, Costa Rica, Trinidad....ja..dessa hade nog Schweiz haft mycket svart med.....jag kan bara komma pa 3-4 lag (de som Spanien hade i sin grupp?) som var av samma niva som Schweiz, och anda blir dem etta i sin grupp.
Det talar ju mycket om hur daligt fordelningen var pa 2 av VMs grupper (Frankrike och Spaniens).
Jag kanske ar ute och turnerar..men det kanns sa fel att lag som Danmark, Colombia, Turkiet, Uruguay,etc inte ens ar med i VM.
Jag ar helt overtygad om att nagon av dessa hade gjort mycket battre ifran sig an manga av lagen som var (ar) med.
Men,men...smaken ar ju som man vet...