salarOch tjänar ett antal mille per år på att kicka boll. Sjukt säger jag bara. Det har barkat åt skogen. Är det underhållning? Jag vet inte. Hur mycket kostar ditt liv.
Jag förstår vad du menar...men då borde faktiskt Fotbolls-VM tilltala dig. Här handlar det faktiskt inte om lag som köpts ihop utan här handlar det om land mot land (dock med stora skillnader i förutsättningar, men de är ofta länkade till den politiska biten i samhället så den lämnar vi hädan). Jag tycker att VM blivit mer och mer intressant just med den aspekten att det inte är så söndermanglat av stora summor pengar hit och dit.
Fotbolls VM är verkligen till för fotbollsälskaren...och jag njuter igenom varje match! Det är kanonunderhållning!
Salar: Hur många av de som jobbar på ditt jobb skulle säga nej om chefen kom en gång var tredje månad och ville lyfta din lön så att du inte går till något annat företag och börjar jobba? Skulle du tacka nej till om du fick en miljon per år för det arbete du utför om chefen anser att du är en av de bästa som finns för just det arbetet?
Visst är det mycket pengar...men det är faktiskt inte spelarna som trissat upp det här...det är klubbarnas styrelser och spelarnas agenter...i första hand...sedan är det faktiskt också publiken! Du och jag...som kräver mer underhållning...som kräver det där extra...för att vi ska titta. Skyll inte på spelarna...även om många är giriga. Men det är klubbarnas styrelser som beviljar lönerna...inte spelarna själva. De stora klubbarna har vi att tacka för detta...