Per-B
Enligt en undersökning från -97 så tittar vi på TV mellan 1½-3 timmar per dag.Äldre tittar mer än yngre. Män tittar mer en kvinnor.
Jag är man och äldre (snyft) och tittar på TV 1-1½ timme per dag. Jag sitter vid akvarierna ungefär lika mycket.
Vad har ni för vanor?
Alexander-Wiberg
Jag har kommit på att jag tittar alltför lite på mina kar. Procentuellt akvarie/TV är det nog 10/90, tråkigt nog! Den dagen då jag har 4 inbyggda akvarier med bakgrunder och allt vad det heter i min lyxvilla slutar jag titta på TV!
Kalle-Maja
Jag glor ganska lite på mina akvarium. Brukar slå mig ner ca en kvart om dagen och kolla status i mina två artakvarium som står bredvid varandra. Mitt sällskapsakvarium står i vardagsrummet bredvid TV:n vilket är mycket praktiskt. Med lite split vision och en hel del TV-tittande blir det alltså ordentlingt blängt på den burken.
Robin
Med tanke på att min dator står vänd precis rätt för att kunna kolla in fiskarna så tittar jag ungefär 80/20 (fördel fiskarna) just nu. Tvn sätter jag bara på den halvtimman det tar för att somna.
Erik-Osterlund
Jag har mitt 1225 l på höger sida och mitt 500 l på vänster när jag sitter i soffan. TV:n är rakt fram. Det är svårt att inte titta på firrarna när man egentligen tänkt att kolla på TV:n :). Så för min del blir det nog 40/60 till TV:ns fördel.
wofflan
tittar tyvärr inte så mycket på varken eller, men det skall bli bättring, man får inte slita ut sig
StefanL
Min födelning är nog 40% dator/internet....30% TV och 30% Akvarium (375L). Jag kollar mer på de två 105L som jag har alldeles bredvid datorn än vad jag kollar in "stora" karet i vardagsrummet. Jag tar mig dock tid varje dag att titta till fiskarna så de får nog ca 1 tim varje dag iallafall.
gladhertha
Själv tittar jag inte så mycket på tv. Eller jo, jag tittar på 2 serier som går en gång i veckan, och om det är nån bra film. Men jag är absolut ingen missbrukare.
60% internet *host*, 20% tv och 20% akvarium. :)
PatrikMalmo
Kollar väldans lite på TV, och de gånger jag gör det har TV:n klar konkurrens från både mitt Tanganyika-kar samt växtkaret som bägge står i samma rum. Jag kollar minst 80/20 till akvariernas fördel, om inte mer. Utslaget per vecka blir det kanske 10 minuters TV-tittande per dag. Högt räknat. Nätet tar dock minst en timme om dagen, med både forumspaning, inlägg samt kunskaps-sökning.
Hilsen,
P
Jonas-E
jag har allting kombinerat, dator +tv placerade så att jag alltid kan kolla på mitt 720 och 250hörnakv.....blir mest att jag tittar på ventralisarna i 720:et eller balzaniin och l-malarna i mitt 250. Det här med tv är inte så intressant.