StefanL
Jag har ibland, återkommande, problem med forumet när jag söker tidigare ämnen...den hittar inte sajten ens och det tar lång tid att söka.
Detta har hänt under två dagar...idag och igår...något speciellt som gör det instabilt?
Mattias-Andersson
Detta är första gången idag som jag ens kommer in på forumet, så nåt fel e de antagligen...
Cutekid
Kan instämma! Ofta det har varit krångel med sidan på sistone. Jocke kanske har ngn förklaring?
Mvh
rent-vatten
CutekidKan instämma! Ofta det har varit krångel med sidan på sistone. Jocke kanske har ngn förklaring?
Mvh
Jag instämer med föregående talare.
Per-B
Det strular ofta! Rätt vad det är så dyker forumet när man söker och läser ikapp. Det kanske beror på service men principen bör vara att ansvariga talar om när service eller strul är på gång!
Malawichrille
Jag har också haft lite strul med startsidan, förutom att forumet är segt och försvinner ibland.
Hoppas det löser sig!
Mvh Chrille
wofflan
jag har också tyckt att det strulat och varit segt på sista tiden, på jobbet har jag ruskigt bra uppkoppling så det kan inte vara det.
malplacerad
Har också haft problem under senaste veckan.
Lars-Peter
Jag med, håll knapast komma in nu tillexepel?
Stelin
Första gången som jag kommer in på ciklid.se idag... Det har stått något om att det är för många besökare på sidan.
Per-B
Jag ser nu att jag lät lite kaxig i mitt inlägg ovan. Vad jag menade var ungefär att: Det kan ju bero på att det jobbas med sidan ibland. Men förhoppningsvis är det så att rutinen är att underhåll av sidan är planerat så att man kan tala om innan att det kommer att gå segt pga uppdateringar eller liknande.
Nu ska jag vara (lite) kaxig igen: Hallå Joakim eller annan ansvarig. Någon kommentar till denna tråd? Eller är det ett okänt/sällsynt problem som bara drabbar några få? ;)
Tony
Det kommer att ske en uppdatering, förmodligen på tisdag. Inget är spikat ännu, så mer info kommer. Att det krånglat det senaste är känt och Joakim kikar på det, men det kan mycket väl ha med gammal version av forumet att göra.
Per-B
Kanon. Tack för svaret! :)
Joakim-Draktoft
Tyvärr har jag inte hunnit svara på detta då frågan dykte upp under helgen då jag befunnit mig på styrelsemöte.
Tur att jag talat med Tony, så att han kunde informera om planeran.
Som det ser ut så kommer ett driftavbrott att ske på tidag kväll/natt för att uppdatera forumet. Mer info om detta kommer i separat tråd, inklusive detaljer om tider.
Per-B
Tack Joakim. Jag såg du svarade i den parallella tråden så jag var ödmjukt in där och tackade. ;)
malplacerad
Igår kväll c:a 21:15- 22:30 gick det inte att komma åt forumet, jag gick och lade mig så vet ej om åtkomst var möjlig senare, imorse runt 07:00 kunde jag inte heller komma åt forumet.
Var det någon annan som hade problem då eller är det bara från min sida det krånglar?
christer-antonsson
skumt
Någon mer som upplever att när man går in i en ämneskategori så hoppar det automatiskt till senaste inlägget/svaret ?!! detta är otroligt frustrerande då jag får hoppa tillbaka ibland åtskilliga sidor!
StefanL
Det händer inte mig...men det som jag tycker är synd är att när man vill hoppa in på en speciell kategori typ "afrikanska ciklider" så är det väldigt få ämnen som listas upp...
Historiken borde vara större så att man inte missar för mycket för snabbt.
Joakim-Draktoft
Missa inte nöjligheten som finns att själv ställa Visningsalternativ.
Längst ned när man tittar på en avdelning sysn detta alternativ, och där ställer man helt enkelt själv in hurlång historik man vill ha, tex. Senaste inlägg - Senaste 2 dygen eller varför inte Senaste månaden.
Standardinställningen i forumet (om man inte valt något själv) stod fram tills jag ändrade det för 15 inuter sedan, till visa Senaste dagen, men jag har nu satt detta till Senaste veckan.
StefanL
Tack för infon Joakim! Nu ser det genast mycket roligare ut...