Laesk jinnarparen+3 dm TSNmal bjuder in till mat. 1 sekund senare hade den vänt sig i rätt läge så att det var fri insyn i de inre regionerna, men då ville givetvis inte af:n vara med. Va har du för inställningar på kameran där? Fint skärpedjup!
Ralph ozricMm,förbannat vacker,Ralph! Men inte fullt vuxen än,va?? Inte den lilla nej. :P Men hanen är ganska stor, 17-18 cm skulle jag gissa på, så han har nog inte så många centimeter kvar att växa.
jinnarparen LaeskVa har du för inställningar på kameran där? Fint skärpedjup! Bilden är tagen med sigmas 105/2.8 makro. ISO 100, 1/125 s och f/9. Jag har använt 2 st nissin slavblixtar på täckglaset samt en på kameran för att styra de andra.
deelay Stefan LarssonNågot som irriterar på denna art är de där små svarta prickarna vid stjärtroten. Mina virgatus från Gome fick sådana på hakan när jag matade dom med OSI flingfoder... försvann efter ett tag när jag hade slutat med det, vet inte om den infon hjälper men men =)
deelay Jonas Elite offtopic: Deelay, fick du nån lek på dina nån gång? Jora.. hundratals yngel =) Har väl kanske ett 20tal kvar på 6-7cm.
mAuse Här kommer en av Protomelas taeniolatus hanarna jag införskaffade I Nol förra helgen. Den börjar ta sig... Svår fotad som attan...
mAuse O våran "bullterrier" numero uno! Lite suddig dock, men vi lär oss... Kör med ISO 800. Kanske ska köra lägre?
StefanL En lite gammal bild på min Otopharynx lithobates hane...har färgat ut mer nu och blev mörkare i färgen när en hona kom till karet. Han hade tidigare sällskap av en "transa"...
malplacerad En 10 cm redtail fotad i en lokal djurbutik. Synd att de blir så sabla stora, eller synd att man har så litet akvarium?