Johnny_1
Lasse,,ska du göra om lokalen till bar nu med?
Tror säkert att Jonas & co vill besöka din källare i båda syften, men ta det med ett privat medd, hör inte hemma på denna tråden.
Sugrör vet jag för övrigt att han använde......
Ingen lär bli fullärd oavsett ämne.
MalawiMannen
Ja klart jag tar det privat med Jonas iså fll om det skulle bli aktuellt.
Nä det blir ingen bar . Tyvärr.
Men vi synes Johnny nu ska jag till baren.
Kjell-Fohrman
Utan att ha lyssnat på föredraget så vill jag bara säga att det är jäkligt kul att det börjar komma lite nya föredragshållare - så lycka till i fortsättningen Jonas.
Anledningen till att jag skriver på detta sätt är att jag nyligen var i Köpenhamn och höll föredrag ihop med en annan skäggig gammal gubbe - visst folk var nöjda men jag och några andra skäggiga gamla gubbar konstaterade (som var på mötet och lyssnade men också fortfarande brukar hålla föredrag) att det är väldigt tråkigt att det dyker upp så få nya unga föredragshållare - det är samma personer som pratar idag som gjorde det för 10-15-20 år sen.
Spontant så dök faktiskt exakt samma fråga upp när jag pratade med de gamla mer eller mindre skäggiga gubbarna som höll föredrag på stämman. Den ende lite yngre av föredragshållarna där var ju Thomas Weidner och han är också fortfarande lite nervös för att prata på engelska.
Så som sagt - kul med nya föredragshållare - mer sånt
Jonas-E
Lasse: tog allt som konstruktiv kritik, inga problem med det. Men du hade gärna fått ta det i et mail så kanske vi hade undgått en del av den aggressiva debatten som följde mellan dig och andra på forumet. Ett tips till dig inför framtiden =)
O jag dricker både paraplydrinkar och öl sålänge det e fina grejer =)
Kjell: Detta var ju första gången så visst var men rätt så nervös, men det brukar släppa efter ett tag som jag förstått det. Dock krävs det nog en hel del bilder till och kanske lite mer övning innan jag vågar mig på en större publik än den i torsdags =)
Alla andra som såg det och gillade föredraget: Tackar så mycket för en goda kritiken, det stärker bara inför nästa gång man ska upp i talarstolen!
MalawiMannen
ja hade jag gärna gjort.
Har tyvärr inte din mail.
Du får gärna maila på very.important.cichlids@hotmail.com
Bra att du tog det på rätt sätt
StefanL
Härligt Jonas att du börjat hålla föredrag! Synd att det är så långt dit ner...troligen så stämmer det överens med vad som skrivits här...att du hade en hel del att berätta och gjorde det med snygga bilder...något vi åtminstone fått se här. Missar man något eller glömmer något så får man alltid vara beredd på kritik från någon...thats life. Kör på och lycka till framöver!