Stefan LarssonTycker det känns lustigt att en amatörfotograf kan följa professionella normer när det gäller prissättning på fotokopia.
Varför inte? Om någon vill köpa bilden kan man väl lika gärna hantera det professionellt och följa de rekommendationer som finns? Det är en trygghet för både fotograf och kund.
Stefan LarssonZaphi: Fotograferar inte du för att utvecklas som fotograf och att försöka uppnå en status som skicklig fotograf? Försöker du inte få "det där" perfekta fotot? Menar du att hennes bilder är så enormt bra att du lika gärna kan lägga av? ;)
Det var nog mest menat som skämt. Det finns bra fotografer och så finns det BRA fotografer. Självklart slutar man inte när man ser bra bilder, tvärtom, det fungerar ju som en injektion och det börjar rycka i det gamla avtryckarfingret. Men ibland ser man bilder (jag menar inte nödvändigtvis Florias) som man så J¤%#A gärna velat att man själv tog. Inte bara för att de är bra, utan även för att de passar ens egna stil. Det händer inte ofta, men det händer ibland.
Florias bilder är inte riktigt min stil, och då menar jag inte endast motivmässigt utan även sådana saker som kompisition, vinklar, känsla, struktur etc. Motivet är inte alltid så viktigt..