PiaJo Nu kommer jag igen med mina bilder, säg till om ni tröttnar ;) Detta är bild på Apistogramma eremnopyge
PiaJo Jättefina bilder i vanlig ordning Pia. /Jocke Hå[/quote ]Snygga firrar och bilder! Tackar, gillar min kamera så det blir lite bilder och det vore ju dumt att inte visa dem ;)
Wilhelm Nu kommer jag igen med mina bilder, säg till om ni tröttnar ;) Snygga apistofoton tröttnar man inte på!;)
DaRe Nu kommer jag igen med mina bilder, säg till om ni tröttnar Detta är bild på Apistogramma eremnopyge Fantastiska bilder särskilt närbilden.
Repen1 Hejsan, jag tillhör ju inte till den Sydamerikanska fanclubben (även om jag tycker att fiskarna är fina, speciellt "Apistogramma" Har flera gånger sett på "startsidan" på "slumpvald art" att flera "Apistogramma" har flera olika A nr Typ den jag såg sist med handelsnamn A120 A121 A122 på samma fisk, hur hänger det ihop? Mille (nyfiken)
DaRe Det är idag en art men kan med tiden om de beskrivs komma att skiljas åt som olika arter. Vanligtvis har de olika utbredning. Kolla på en Apistogramma i artregistret så ser du lokaliteterna på höger sida många av dessa har egna A-nummer per lokalitet. Under släktesbeskrivningen finns info om referenser för Apistogramma. A numren i sig härstammar från beskrivningar i DATZ.
Repen1 Tack för svar "Dare" blev lite klokare, har sett att många av dom kommer från en specifik lokal,typ ett avsnitt i en biflod, Då betyder det alltså att samma fisk kan finnas i bifloden/flodutloppet o den större floden, då får dom 3st olika A-nr men om man sen undersöker dom så kanske det handlar om 3st olika fiskar. Har jag fattat det någorlunda rätt? Mille
PiaJo ..nu tränger jag mig på igen med mina foton.. ;) men jag är såå nöjd med mina Apistogramma staecki som jag köpte för cirka 3 månader sen. De har börja visa lekbeteenden idag :D