drd
Nån som har vetskap och kan ge mig nån klok förklaring varför forumet är så helvetes jävla segt ?????
Värdelöst ju.
Imellanåt så ska man svara på lite inlägg och då funkar det inte ju.....man reloadar sidan men inte fasen händer det någe för det ..........Whyyyyyyyyyyyyyy ?
Micke
Jag har också upplevt forumet riktigt segt till och från de senaste veckorna. Joakim får se över vad det beror på.
Zaphi
drd: Visst är det slött, men tycker du inte det borde finns ett lite bättre sätt att uttrycka det på som passar alla besökare?
Jonas-E
zap: Kanaske man kan välja bättre ord men jag förstår honom, har hänt flera gånger att jag skrivit ett långt och informativt inlägg som tagit lite tid och när man sen trycker på skicka bara hänger sig möget all texten man skrivit försvinner. Jag stör mig väldigt mycket på det och har numera som vana att alltid kopiera inlägget innan jag trycker på skicka. Men det ska man egentligen inte behöva....
jarinen
Ciklid.se är värd en bättre leverantör, gissar att det är där problemet ligger. Det är inte utan att även jag får förhöjt blodtryck ibland på grund av segheten. På senare har det varit stadigt trögt, inte sporadiskt som förut.
Mvh Jari
Joakim-Draktoft
Nu på morgon gjordes ett litet systemunderhåll av forumsdatabasen.
Tabeller optimerades och reparerades, och vi får nu se hur mycket det bidrar till att göra det snabbare.
Fyll på med kommentarer här om ni märker eller inte märker någon skillnad.
Robin
Jag tycker det flyter på OK.. vissa stunder är det segt men inte så ofta tycker inte jag.
Cutekid
Segt som fasen och ändå sitter jag på 100 mbit
Zaphi
Det går riktigt, riktigt segt fortfarande. Denna skrivrutan tog 15-20 sekunder att få fram.
Daniel-Odell
Ja riktigt segt nu idag, får tom "the page cannot be displayed" ibland när jag ska in i trådar.
Micke
Ja det känns lite morgontrött idag också.
drd
Zaphidrd: Visst är det slött, men tycker du inte det borde finns ett lite bättre sätt att uttrycka det på som passar alla besökare?
Nä !
Tyckte inte det då jag skrev det för jag hade precis svarat på ett inlägg och laddat upp bilder men när jag skickade det så försvann det så klart så då blev jag aningen irriterad :(
Joakim-Draktoft
Som ni säkert märkt så har forumet varit stängt under dagen för systemarbete.
Reindexering har skett för att se hur mycket det snabbar upp det hela.
Daniel-Odell
nu går det fort :)
Leopoldi
Daniel Odellnu går det fort :)
Kunde inte sagt det bättre själv...
Micke
Visst märks det skillnad :)
Tony
Ja, nu är det fart på grejorna!
Zaphi
Jep! Undrar om det är så att Joakim komprimerat allt struntprat på forumet så det inte blir någon information kvar och att det är därför det går så fort nu? ;)
Robin
Gött mos!
Johan
härligt att det är normal tempo på sajten igen.