citat:Ursprungligen skickat av Ricard
Nu har det gått en vecka utan ngr inlägg på denna tråd - hur går det för er karen? :D
Ja här har det hänt grejer... I natt beslutade den största av hybriderna att den mindre festaen inte skulle vara kung i karet längre, så nu simmar min lilla festae runt på botten med nedsänkta fenor och randig färgdräkt (stress bars?). En väldigt tråkig syn. Men det var rätt väntat då hybriderna växer snabbare och har testat festaens krafter under hela uppväxten. Karet är dock lugnare idag då hybriden verkar vara en snällare härskare än festaen så frågan är om det inte blev till det bättre. Fast festaen bliev ju inte lika kul förstås, men han kommer säkert igen då han blir större.
Den magra festaen är inbytt, jag lessnade på att han grävde sönder karet varje vecka så att jag knappt kunde se in och på att han var så skygg. Inge kul i längden och jag är ju inte känd för att ha bra tålamod direkt... Notera grushögarna. :P
http://fredrik.isaksson.homeip.net/dirgallery/do/guest/viewimage?gallery=9&image=Ciklider:Festae:festae_stor20.jpg
Så för alla Luleåbor där ute som vill ha en vildfångad 20 centimeters festae-hane som i sina bästa stunder kan se _ruskigt_ vacker ut så finns den att hitta på Rolles Akvariecenter. Går i 375an med malarna. Normalt väldigt blek men då den kommer till sin rätt så fick den enormt vackra färger. Äter dåligt av vanlig fiskmat men frossar i röda mygg och foderfisk.