Nu har fengäddorna börjat äta upp festaens mat hehe. De suger i sig någon liten sebra lite då och då och nu ikväll försvann en liten guldfisk. Snart måste jag få festaen att ta pellets annars blir det här en dyr historia... :/
Idag testade jag mata med röda mygg och det brukar alla fiskar bli intresserade av, men inte heller detta ville han smaka på. Jag noterade att avföringen var vit innan jag började ge han levande foder, sedan blev den mörkare men den blir fortfarande vit ibland då det var ett tag sedan han fick i sig någon fisk. Vad beror detta på? Är det normalt då en fisk svälter eller något jag bör oroa mig för?
Han gräver något kopiöst... Det är nu en enorm grusvall på vänster sida av karet som har begravt både växter och rötter och jag har nog plockat upp en halv 10 liters hink med växer som har flytit runt på ytan. Jag försökte begränsa grävandet litegrann genom att placera en stor skiffersten uppe på gruslagret, men han har bara börjat gräva under den istället, han ligger helt på sida tryckt mot bottenglaset och klämmer sig in och plockar omsorgsfullt rent under skiffern. Jobbigt envis rackare ;)
En hyfsad bild tagen nu ikväll
http://fredrik.isaksson.homeip.net/dirgallery/do/guest/viewimage?gallery=9&image=Ciklider:Festae:festae_stor15.jpg