Matz KarlsénTyvärr så har mitt kar gått sönder.
Känner igen mig, jag hade ett 375-liters för en 20 år sedan, det passade på att spricka när jag sov över hos tjejen. Dagen efter kom jag hem och hade en lapp i brevlådan från värden. "Vi har sökt dig för ett vattenläckage". Vaddå, vattenläckage? Fattade noll, tittade in i vardagsrummet, inget vatten där. MEN, var f-n är vattnet i akvariet, varför ligger det döda praktbotior här och där?. Vilken chock. Det konstiga var att allt vatten runnit ner till granntanten under, en kristen finlandssvenska som trodde syndafloden kommit kl. 03.00 när det började rinna efter väggarna. Till saken hör att hemförsäkringen inte var betald just denna månad, ringde snabbt upp försäkringsbolaget och sa att pengar kommer och jag är väl försäkrad? Jajamen sa de, va bra sa ja, för jag har haft en liten olycka. Men inte betalade de akvariet eller fiskar, de betalade dock parketten som såg ut som Kinnekulle efter ett par dagar.
I mitt fall så var nog anledningen till att det sprack att jag inte var så noga med att få mina burkar i våg. På den tiden vill säga.
Inte ger man upp för en sådan sak, det är bara att bita ihop, det kommer trevligare stunder i vår fantastiska hobby, var helt övertygad om det.
Cheers Jonne