Tulle89 Måste bara fråga hur många liggunderlag det gick åt...? ;);) Asså skojja vad avundsjuk man blir på det karet. :I //MVH Tulle
Guzrob Det gick åt 4 st liggunderlag som var 60x180cm. Fick klippa bort lite men bra blev resultatet i alla fall.....
Ricard HEJ IGEN ROBBAN! Har du sett "streamrock"? Det finns alltså stenar som är gjorda som skal för de olika tunzepumparna. Det gör att man kan lägga pumpen i ett stenparti utan att den syns ... När du har den volym du har så är allt annat än tunze-stream waste of money. De kraftfullasta häckar ut sig 12000l/h - snacka om Malawi-flås! :D http://www.tropiquarium-bonn.de/images/Tunze/stream-rock.jpg ps. hur skriver man kod för att få in bilden i inlägget ... ds
Tony Ricard ps. hur skriver man kod för att få in bilden i inlägget ... ds Det går inte. För att få en bild visad i forumet krävs att du laddar upp bilden (hade dock inte vart möjligt i detta läge eftersom bilden inte är din) samt att du är medlem i NCS.
Ricard TonyDet går inte. För att få en bild visad i forumet krävs att du laddar upp bilden (hade dock inte vart möjligt i detta läge eftersom bilden inte är din) samt att du är medlem i NCS. Tackar. :) Bilden är inte min ... Alldeles riktigt.
Malawi-Micke1 Ojojoj.. Nu väntar man verkligen på att det ska vattenfyllas så man kan få se hur denna skapelse ser ut med liv i... Keep it up!!
Sharkbait Malawi MickeOjojoj.. Nu väntar man verkligen på att det ska vattenfyllas så man kan få se hur denna skapelse ser ut med liv i... Keep it up!! Väntar .. ..*-) Mvh
Guzrob Nu skall ni inte behöva vänta mera! Här är några bilder som är tagna för ca en timme sen! Måste säga att man är ju rätt nervös faktist!!!
Sharkbait ...... .. . .*dreglar*. . .. . Nu får du verkligen inte snåla med bilderna.. . :D Det kommer att bli väldigt läckert! Mvh
blackened förstår att du tar det lugnt med fyllningen ;) Den där bakgrunden är grym! Mkt snyggare än back to nature. Komplettera med en massa snyggt utspridda stenbumlingar på botten så har du ett av sveriges snyggaste rift-kar sen....
Boffe Sjukt tufft akvarium! Hoppas man får pöats med ett sådant någon dag. Rätt inställning att bygga huset efter akvariet, ser fram imot mer bilder. Bra jobbat.
Ricard GuzrobMen visst blir det snyggt!!!! Snyggt? Jo, det kan man säga. Om man slår upp ordet snyggt i en ordbok är det en bild på ditt akvarium Robban. Im speachless!
Hank GuzrobMen visst blir det snyggt!!!! Ser grymt snyggt ut! (såhär en bit ifrån iaf) Då väntar vi på inbjudan så vi kan inspektera karet närmare :)
oscar_m grymt fränt...då har man äntligen fått ett mål i livet då, ett jättekar i väggen...måste jag verkligen ha ¨nån gång...Det där är ju hur snyggt som helst
B-mark Vackert! Vore kul att även se detaljbilder på hur BTN ser ut mot den andra bakgrunden. Har följt ditt projekt här på forumet sedan första inlägget. Min största tank är på 960 l, men med dina mått upplevs det som väl litet. Hoppas att du får en bra plats att stressa av framför ditt nya akvarium, efter att husbygget blivit färdigt. Lycka till!
Guzrob Tack för allas posetiva komentarer! Verkligen kula att höra att det är så många som läser om mitt projekt. Jag skall försöka få lite bilder på bakgrunderna lite senare. Jag skall försöka få dit belysningen först. Man nu är i alla fall 60% vattenfyllt! Jag kan ju inte påstå att man är en lugn individ nu precis. Alla ljud här hemma tror man är från akvariet! men det är det inte som tur är!