anliBara typ 12-13 cm (höftar med kontorslinjalen på jobbet). De skulle bli uppätna i sin tur om jag flyttade dom till det större karet (med de andra biffarna).
Jag hittade koi-pellets av snikmodell på bauhaus, så maten blir mycket billigare framöver ;)
Kommer att försöka lägga vantarna på ocellaris oxå, tycker alla cichlor är vackra. Fin varation på teckning och kulör! Kan bli en bra mix.
Okej. Man kanske skulle leta upp någon sån slags pellets ändåp. Just nu matar jag i stort sett alla mina fiskar med räkmix och det grisar ner så djäkligt så jag börjar lessna på det. Förut kunde jag få några påsar med pellets från fiskodlingen (röding, öring, harr, regnbåge) här då och då, men den har dom lagt ner nu och det finns bara privatodlare kvar.
Dom är djäkligt snygga alla cichlor, det är sant. Himla synd att dom ska bli så stora. Men skoj också. :)
SOLOMina verkar inte gilla något jag stoppar i. Levande fisk ja.....men när jag stoppar i räkmix eller pellets så tuggas det lite sedan åker allt ut, ser det ut som. Igår matade jag dom med räkor och det tycktes dom gilla.....slurp sa det bara. Brukar dom vara kräsna med olika mat?....med tanke på vad som skrivits så är det bara jag som verkar uppfatta det som detta.
Har cichla ocellaris som är på 27-30cm
MIna ocellaris ligger också kring den storleken och jag kan bara tala för dem, det är tveklöst dom glupskaste fiskar jag har haft. Dom kastar sig över allt som kommer i vattnet.
Men det kanske går för långsamt när du lägger i maten åt dem? Jag har märkt att om man håller en räka i handen och stoppar ner den i vattnet sen släpper räkan så bryr dom sig knappt om den, och dom äter aldrig någonting som hamnar på botten. Kastar man däremot ner maten så det plaskar till när den bryter vattenytan så smäller det direkt, vad det än är. :)
Hur många har du? Jag har ju sex stycken så det blir ju rätt mycket konkurrens också, det kan kanske vara en bidragande orsak?