Kalle-MajaBra tema och starka bilder. Starkast tycker jag aquanords hål är då även jag associerar till ett sköte, ett ställe där jag varit men både strävar ifrån och tillbaka till(eller "i" som ni snuskhumrar säkert tänker). Kanske känns det lite arrangerat med de dramatiskt tillrättalaga händerna som ger lite väl mycket "fiction" åt den annars dokumentärartade formen.
Tack för konstruktiv kritik Kalle-Maja,
Jag kan ju flumma iväg lite och berätta vad hur tankegången gick när jag komponerade den bilden. Jag var på fotoexkursion på Åland tillsammans med blivande bildlärare (ska själv bli medielärare) och i det sällskapet blir man lätt lite konstnärlig :) Min första tanke var "människans påverkan på naturen". Händerna skulle på något sätt vara en symbol för hur människan sliter upp naturen och gör åverkan på den. När jag sedan såg bilden för första gången på datorskärmen associerade jag den mer till mystik och mörker. Nåt gömmer sig därinne, men vad?
Fast nu....nu är den "förstörd". Efter att ha läst alla inlägg här ser ju jag också bara ett sköte eller ett arsle haha =)