Hejsan Hej!
Till att börja med så är ett tips att plocka bort några johanni hanar, eller att skaffa ett stort gäng honor.
Vad gäller C.moorii så är 375 liter i minsta laget enligt mig, men som du själv skriver skulle det nog funka med en grupp på 3 fiskar(1+2). Jag har ett 720 liters kar med 10 Cyrtocara Moorii, i karet finns dessutom: 20 Röd Zebror, 6 Golden, 7 Ps.spec acei "white tail" och 8 L.trewavasae. Ju större akvarium man har desto lättare är det att välja fiskar (syftar på fiskens storlek, antal av varje art osv.)
Sen när det gäller att blanda mbunas och aulonocara, visst går det bra, om man har tillräckligt med utrymme och gömställen. Men man ska då inte välja de tuffaste mbunas (och gärna en av de tuffare aulonocara om man ska "mixa") Jag är själv inte så hemma på aulonocara så där får nog någon annan tipsa om arter, antal osv.
Innan jag skaffade mina mooriisar så stod valet mellan dom och aulonocara, men jag valde absolut rätt
Hoppas det var till någon hjälp, men fråga gärna mer om stöter på något problem.
Ps. Det kommer bli skitsnyggt med några fler röd zebror.
Mvh// Jonas.