imported
Hmm jag tänkte inte lägga mig i diskussionen , men har nu blivit smått irriterad.
varför tar man inte bort sin gamla annons när ny med samma innehåll läggs in med datum ca en vecka senare?
Varför ska den gamla annonsen ligga kvar när ny annons med snarlikt innehåll sätts in ?
Måhända är det petimetern i mig som störs men ändå retfullt när man söker i köp och sälj och samma/snarlik annons kommer upp i flera upplagor! är väl också bumpning?
cfakvarielagret
Kanske dax att se över annonserna igen
känns orättvist mot dom som ej bumpar
Wilhelm
Håller med dig!
Det var inte så länge sedan annonsreglerna ändrades, men förbud av "bumpning" av annonser glömdes tydligen bort, om jag inte missat det.
Det kliar i fingrarna att radera dessa. Får väl skriva en motion.
annonsmoderatorn som ska skriva ett PM till någon. ;)
classe
jag håller den alla den vad dom skriv.. så den tycker bra den gå det...
Stephan-E
Jag tycker att annonserna ska autoraderas efter 14 dagar. Ligger nog kvar en massa annonser där varan redan är såld. Har man inte fått sålt på 14 dagar så behövs det kanske en ändring av priset. I dagsläget går det ju inte att ändra men skulle det funka så borde den redigerade annonsen komma först i kön.
RobinH
Håller med pettapetrochromis...
Fattar inte att man kan bry sig det e väl upp till den som vill sälja.. men jag håller med om att annonserna bör raderas efter en viss tid typ 3veckor el. något.
cfakvarielagret
Vi hade för några år sedan mycket problem med dumpning och alla var överens om att det var orättvist mot övriga annonsörer.
enhälligt bestämdes att dumpning inte var ok, eftersom problemet blev litet orkar ingen delita felaktiga annonser.
du säger marknadsföring, jag säger att du bryter mot medlemmarnas regler, samt låter andras annonser försvinna.
tricoti
Jag tycker gott att det kan få kosta en 20:- för att få annonsera.
Winston
Har man problem att bli av med akvariet/fiskarna är det i och för sig bra att bumpa.
Men jag tycker att det är lite fel.......*-)
Byttorp
Nackdelen är väl om samma annonsör förnyar sin annons i ett forum som det här, exempelvis om man säljer några pettrosar som är röda och kostar 1000:-/styck... att alla andra som inte "orkar" eller tänker på det får sina annonser borttryckta ur listan mycket fortare :)
Själv så tröttnar jag på att läsa samma annonser vecka ut och vecka in, men det är ju bara hur jag funkar. Men jag håller med dig Peter om att det var en bra grej med blocket och ett smart tips som säkert många andra kan ta efter för att få sina varor sålda.
Tycker ni att man borde införa en begränsning i hur många annonser man får ha på ciklid.se per månad/vecka eller tom år?
kajp
Tycker ni att man borde införa en begränsning i hur många annonser man får ha på ciklid.se per månad/vecka eller tom år?
Måste väl vara en fördel att ha många annoser för både köpare o säljare. Sedan finns ju en sökmotor och genom den kan man ju begränsa antalet till det man är intresserad av.
cfakvarielagret
då säger jag att du har fel det står inte att detta är förbjudet herr stil polis :o:o:o
ps christer du som är komersiell följ mitt råd och annonsera på blocket i stället så kommer du bli mindre grinig ;)))))
ps om du inte dubblar din försäljning så lovar jag att äta upp alla dina barber :))))
Det här är ett litet problem och jag antar att du förstod vinken.
så nu är det inget problem längre.
Hakan-Olsn
För min del tycker jag det är skoj att se vad som bjuds ut av föreningsmedlemmar men även notiser av handlare. Är man inte intresserad behöver man inte gå in i listan. Jag är emellertid något förvånad över prisnivån och att man behöver köpa minst 20 fiskar av samma art. Det verkar som en del har detta som en verksamhet för att tjäna så mycket pengar som möjligt. De visar sig i att det ofta utannonseras odlingsanläggningar. Hur många håller på med mer eller mindre professionell odling? Jag frågade en handlare om priset för en ny Tropheus men fick svaret att det var inget för mig, antar att priset var högt och de skulle gå till någon odlare.
Mats
Ursäkta.
Bumpning vad är det,nytt ord ?
mvh Mats
Hakan-Olsn
Ursäkta.
mvh Mats
Ja vad är det? Hittade det inte i Svenska Akademins ordbok.
metrunui
varför bryr sej alla kan väl förnya sina ANNONSER kostar ju ingenting e det inte bättre att lösa olika problem man har med sina fiskar/akvarium istället för att tjata som ett gammalt gift par som inte har något att prata om
Joakim-Draktoft
Ursäkta.
mvh Mats
Håkan Olsé[/quote
]Ja vad är det? Hittade det inte i Svenska Akademins ordbok.
Wikipedia har en svensk kortfattad beskrivning
här. Annars kan man läsa den kompletterande engelska beskrivningen
här.
Robbe
Petrapetrachromis, jag tycker din form av marknadsföring här på forumet är helt brilljant.
Jag skulle önska att jag någon gång fick göra affärer med dig för du verkar var en sympatisk, ärlig och mycket ödmjuk person.
Till motsatts från många andra här på forumet så verkar du heller inte bry dig så mycket om att nämna vad allt kostar och hur mycket du tjänar på allt du gör.
Fortsätt i samma spår Petrapetrochromis eller som amerikanen säger: keep up the good work
tricoti
Jysses Robbe,vill du vill "göra affärer" med honom är det väl bara att ringa,mejla? Men vad ger dig det intrycket att han inte bryr sig vad allt kostar? Han ger väl inte bort något?? Jag blir alltid liite misstänksam när någon smörar så,spec när man är anonym.
mantis777
Jag tycker att annonsen kan ligga ute låst en veckan först och sedan är det ok att "bumpa". Då blir det ju nästan som att man lägger in en ny annons som då förstås hamnar överst. Tycker även att radering av gamla annonser är bra (14 dagar låter rimligt). Jag har själv en annons jag glömt lösenordet till som ligger kvar.
Mvh
/Calle