tege
Konstmåla bakrutan, skitsnygg bakruta, glittrig bakruta.
Det är väl inte bakrutan som är det viktiga? eller?Tycker det går ut på att få den att försvinna, sen vilken färg eller nyans det är på den spelar mindre roll. Blått = zoo affär. svart = osynlig.
Gröna nyanser låter det som det inte är så lyckat med. ( hoppas slippa se, det räcker med östersjön )
Tacka vet jag snygga fiskar, det är viktigt.
deathdealer
Fortfarande lättast och effektivast att gå till en skyltfirma och be att få köpa deras vinyl!
Den är lätt att sätta opp, och den finns i ett otal varienter, och den är lätt att ta bort!
Den finns säkert att få fram i toner oxå!!!
Verktyg: gummiskrapa, vatten och några droppar diskmedel!
DD
PatrikMalmo
Om man har lite plats bakom karet (10-20 cm eller mer) kan man göra en rätt schysst illusion av öppet vatten bakom. Sätt en blågrön halvgenomskinlig plastskiva bakom karet och lys upp den något bakifrån. Med lite papper eller annat kan man göra skuggor som ser ut som dunkla klippor långt bort. Idén finns beskriven i boken "Inredning av akvarier", författare Jörgen Eggers. Killen har varit rätt insyltad i inredningen av Danmarks akvarium, så han har testat en del. Finns för övrigt bild på ett sådant kar på framsidan av boken. Trist nog är boken mycket svår att hitta idag.
Hilsen,
P
Carla
Tack tack...
Tack alla ni för alla fina svar... Jag skriver å berättar vad och hur det blev senare när jag fått tummen ur att fixa till det! Ha det