choffe och till sist. den "lilla stora händelsen":) heterandria formosa, som jag har för mig är världens 7:nde minsta fisk.:) honan ca 3cm och hanen ca 1½-2cm. har tre stycken som delar rum med räkorna.... mvh christoffer
Bright_Blue Ja det gör dem med hjälp av lite "Astanaxin" (hur det nu stavas). Dessa 8 st ska jag ha hemma med 4 N. pulcher, 5 leptosoma "malasa" (kanske köper fler av dessa) och sedan 30 Tropheus pemba. Tror det blir en fin blandning. Då kommer jag att ladda upp lite fler bilder.
Laesk choffejahopp...då har jag mublerat om akvariumet IGEN:I blev för en gångs skull ganska nöjd... najs najs! men varför har du gjort om sen innan då?
choffe Laesknajs najs! men varför har du gjort om sen innan då? var lite halvnöjd med förra mubleringen :/ men framförallt, för lite gömställen åt dom enstaka fiskarna jag har. min dominanta zebra är inte så "generös om plats"...:P mvh christoffer
Laesk Testade nya objektivet 28-300/3,5-5,6 .. inget direkt fiskobjektiv, men de funka fint ändå. Imorn blir de ut i naturen å testa bildstabilisatorn :)
Bright_Blue Bör jag byta ut växten mot vallesneria? Har ni några fler ideer vad jag kan göra, förslag mottatges. Väntar på mina pemba. Mvh/BB
Mattias-Andersson LaeskTestade nya objektivet 28-300/3,5-5,6 .. inget direkt fiskobjektiv, men de funka fint ändå. Imorn blir de ut i naturen å testa bildstabilisatorn :) Grymt avis just nu......:´(
Laesk Mattias AnderssonGrymt avis just nu......:´( :P får väl visa denna me då... hehe satt på 1 meters avstånd me full zoom dvs 300mm + IS ;)
PsyM Bright_BlueBör jag byta ut växten mot vallesneria? Har ni några fler ideer vad jag kan göra, förslag mottatges. Väntar på mina pemba. Mvh/BB Det tycker jag inte... Cryptocoryne Usteriana (som du har) är långt snyggare än vallisneria enligt mig.
PatrikMalmo Räkor är skojsiga, rätt udda varelser faktiskt. Enklare att sköta än guppy, i de flesta fall. Tänker man även på att ge dem en verkligt bra vattenkvalitet så är de en riktig höjdare, enligt mig. Inga större medinvånare bara - räkor hör till stapeldieten för de flesta firrar. Hilsen, P
malplacerad Laesk:P får väl visa denna me då... hehe satt på 1 meters avstånd me full zoom dvs 300mm + IS ;) Sjysst att sitta i soffan och plåta fiskarna. Fin påffe förresten, har du mycket blått ljus i karet, tänkte på fiskens fenor, ser ju grymt ut :)
imported akva99cougar din leopardskin ser riktigt fin ut tack, ja dom är väldigt fina. ska försöka få ett kort där deras färg syns ännu bättre.
Robin malplaceradSjysst att sitta i soffan och plåta fiskarna. Har för mig att Cutekid gjorde detta innan han hade digital systemkamera. Det gjorde han iaf hemma hos mig. :D