deelayJag har snöat in kraftigt på Lethrinops och Tramitichromis och vissa copadichromisar på sistone, tycker dom e så läckra. På länken du skicka så finns en variant till där cf. albus "blue fin" som jag kommer lägga upp bilder på snart när dom färgat lite, dom är bara 7-8cm nu så snart kommer det kanske lite färg får man hoppas.
Ja jag är också en som börjat uppskatta de släktena mer och mer. Den art som jag hade en stund, Tramitichromis intermedius (fd Lethrinops intermedius) var en mycket trevlig bekantskap. De brydde sig mest om sig själva, lugnt temperament och de hade mycket konstigt för sig i sanden...dvs ett speciellt sätt att leta föda som till viss del kan liknas Aulonocarans.
Jag har tidigare mest sett silvriga och tråkiga Lethrinops i butiker, troligen icke utfärgade eller otrivsam miljö, och därför aldrig tittat däråt förrän nu.
Copadichromis och Placidochromis är också nya för mig och de kommer utgöra grunden för min 720 framöver. Jag ska bara titta över vilken art som ska vara i majoritet...
drd
Dina firrar är oerhört vackra. Underbart att se...Diskusen är dock aningen för röd...i dessa valstunder..för min smak. ;)