Sofus
oj har danko fått ta av sig ögonlappen nu! han hade nästan headbangat ut ögat läste jag :)
såg dom i gbg i sommras, riktigt grymma!
Bright_Blue
Ja Danko är grym men det är även dessa firrar: astatotilapia burtoni och ctenochromis horei som går i ett 200 L i lokalen.
Mvh/ BB
Laesk
Sofus :D
Kungen igen... :)
Laesk
Å igen.... (lovar att snart fota firrarna ist) :P
Laesk
Disco Ensemble :)
(iso 3200 + neat image, så bra)
MickeA
GRYMT läckra bilder Laesk!
choffe
London aquarium
jag har varit i london i 5 dagar, kom hem idag (mån). det jag tänkte visa är lite bilder från london akvarium (ligger brevid london eye).
det kommer komma lite bilder på fisk samt akvarium, och jag vill bara säga det, att ni som tycker det är kul men saltvattensakvarium MÅSTE åka dit! och jag, som inte är nån direkt saltvattenfisknörd njöt av att gå där, för det finns ju mer än saltvattensakvarium!!!
det finns minst 40 akvarium med saltvattensfisk och supercoola coraller mm. och så finns det ungefär 20-30 akvarium med annat, men dom akvariumen var väll från 300-10 000 liter.
det finns akvarium som är så små att det bara går maneter i till dom som det går stora hajar i, och allt man kan tänka sig däremellan. jag skulle tro att det finns fiskar från nästan alla världsdelar!
här kommer lite bilder....
salvattensfisk, ett akvarium av alla tusen (så kändes det iaf)
choffe
saltvattensfisk.....
choffe
tigerfisk eller vad den heter *-)
choffe
cool miljö där det bla simmade omkring slamkrypare (som inte simmade utan var på land), black molly, killis mm.....
choffe
stort akvarium med nån mörtliknande sak:P
choffe
typ 400 liters med växter och nån enstaka discus
choffe
några stora feta monster som jag inte vet vad det va....lägg märke till den stora malen ner till vänster (syns knappt, men endå) den var svart och vit med nån orange-rosa stjärtfena, mycket fräck!
choffe
regnbågar?
choffe
stort "akvarium" med nåt amerikanskt tjosan
choffe
till min stora förvåning och glädje, ett "akvarium" (liten damm) på kanske 10 000 liter.....med MALAWI :) det var det sista akvariumet vilket var en bra final för min del . på bilden kan det säkert se ut som en enda röra med fisk, men om man är där så kan man se hur lik miljön är bakom alla fiskar, miljön var verkligen som i malawisjön (dock inte över ytan).
tittade man in bakom det stora "stimmet" så såg man superfina hanar av alla dess slag som var helt utfärgade och intensivt vaktade sina revir, UNDERBART att se!!!
ni tycker säkert att dessa bilder på just malawi kan se förskräckligt ut, men jag vill bara bevisa att det finns:P
choffe
bild från en annan sida..
choffe
en invånare av alla minst 10000 000 00 0 00 invånare afra?
Rasmus-Pedersen
Det verkar ha varit en kul resa :D ... hehe
choffe
RatzDet verkar ha varit en kul resa :D ... hehe
japp:) :D ;) :P :o