Daniel Odelldaniel_i_malmö: säger du samma saker i afrika-forumet där det skrivs golden, ahli och rödzebra hela tiden? :)
Jag har påpekat samma sak tidigare i andra trådar, bland annat foto-tråden. Jag påpekar det dock inte i alla trådar där det kunde behövas, långt ifrån. Bland annat eftersom jag förstår att sådana påpekanden kan uppfattas tråkig och negativ kritik. Det är en balansgång att sträva efter korrekthet och fullständighet i diskussionerna utan att för den sakens skull kväva det spontana och livliga erfarenhetsutbytet på forumet.
Anledningen till att jag skrev i den här tråden var att jag inte kände mig helt säker på vad rubrikens 'freddies' betydde, trots att jag är akvarist sedan 25 år och även arbetat 7-8 år i akvarieaffär. 'Freddies' kan knappast anses vara ett lika vedertaget populärnamn som rödzebra. Jag tycker att man absolut bör sträva efter att skriva ut både det fullständiga vetenskapliga namnet och det vedertagna populärnamnet minst en gång i varje tråd. Jag skulle till och med gå så långt att säga att jag tycker det borde stå i riktlinjerna för forumet.
Jag har säkerligen gjort mig skyldig till samma misstag i trådar jag själv skapat och jag hoppas mitt tidigare inlägg ses mer som en välmenad påminnelse än negativ kritik.