Nojj
Trettioen-spottarna är avsedda för montering i "vanliga" utrymmen såsåm ex. bokhyllor.
Ovanpå ska de inte bli varma - den delen monteras direkt på ex hyllplanet men undertill blir de rätt bra varma.
Man kan nog anta att om man bygger in spoten såsom under en ramp kan det bli varmt för värmen kapslas in.
Det finns dock spots som är avsedda för våtrum också, klart dyrare men nog värt det för samvetet. Fast värmen är ju lika illa här. Har själv en paket Trettioen spots liggande, vete fan om jag vågar sätta upp den...
B-mark
Detalj med suddiga kadango mot en halogenbelyst bakgrund.
B-mark
Detalj 2.
Erik-Osterlund
Snyggt B-mark! :)
Daniel-Lindholm
Tack Pikkenix
Idag var jag oturligt nog på IKEA med frugan vilket sällan uppskattas från min sida. Frugan kan jag stå ut med men affären är bara för jobbig:P
När jag passerade lampavdelningen och fick syn på "spotarna" så kom jag att tänka på den här tråden.
Direkt hemkommen med ett paket, innehållandes 3 st spotar, så började jag installera enligt instruktionerna i början på trådan och resultatet blev helt enastående.
Jag skulle kunna slänga ut TV´n hemma och sitta hela kvällarna och titta på det ljuvliga skenet från min nya kvällsbelysning vilken framställer akvariet på ett helt annat sätt.
Skuggor och vågor gör helt fantastiska effekter och vissa delar av burken döljs och ger en viss skumhet.
Fasiken vad nöjd jag blev......
Pikkenix
Kul att det blev bra! Släng gärna upp något foto på hur det blev.