matereoJag tror att Nematopusar vore en av de mindre (10-15cm)ciklider som bekraftar undantagen nar det galler att ga tillsammans med storre centralare. Jag fick dem av misstag i slutet av 80 talet och erfor att dom hade aggression sa det rackte for bade tva, tre och kanske annu fler ggr deras storlek... inte sarskilt snygga(gra) men intressanta, grottlekare... och desto snyggare under lek. Jag sag nu att Jeff Rapps har endel kul inne... ngn som bestallt dar tidigare? Kollektiv order? ngn som vill ha VF zebraciklider hehe:D
Har varit med och beställt från Rapps 2 gånger, är nöjd med kvalitén på fisken bägge gångerna.
De fasta kostnaderna blir väldigt höga. En kollektiv order är alltså bra. Tänk då också på att det är liten storlek på fisken så beställ inte 4-5 st av varje utan minst 10 st om det skall vara lönt. De som blir över finner alltid köpare sen.
Lyckas du bara få ut en kull yngel så har du igen alla dina kostnader sen, även om du kanske lagt ut tusentals kronor på små grå fiskar...varav en del kanske dött på vägen!
Kan själv tänka mig att hänga med på en order, skulle så gärna vilja ha en C Umbriferahane, har beställt totalt 24 st umbriferor och hitills så är det bara honor.