imported
Man ska väll inte gnälla och klaga på ett så intressant inslag som köp och sälj,men....
Jag tycker det är skoj att läsa annonserna och vad som erbjuds och vad som önskas men nu verkar som ett nytt sätt att bumpa blivit poppis. annons sätts in och efter några dar ändras lite kanske bara ett ord eller liknande,och det kan man tycka inte är så allvarligt men det som stör är Varför skall den gamla annonsen vara kvar.
Om man sedan varit borta och går in på avdelningen så finns ju en bra sökfunktion där man kan söka på län, Vad händer då jo man tror att flera intressanta prylar finns men icke det är mer eller mindre dubbletter! Tråkigt tycker jag.
Kan vara så att jag är en gnällspik, men ändå
malplacerad
Lennart 2Man ska väll inte gnälla och klaga på ett så intressant inslag som köp och sälj,men....
Jag tycker det är skoj att läsa annonserna och vad som erbjuds och vad som önskas men nu verkar som ett nytt sätt att bumpa blivit poppis. annons sätts in och efter några dar ändras lite kanske bara ett ord eller liknande,och det kan man tycka inte är så allvarligt men det som stör är Varför skall den gamla annonsen vara kvar.
Om man sedan varit borta och går in på avdelningen så finns ju en bra sökfunktion där man kan söka på län, Vad händer då jo man tror att flera intressanta prylar finns men icke det är mer eller mindre dubbletter! Tråkigt tycker jag.
Kan vara så att jag är en gnällspik, men ändå
Det är ju upp till annonsören att ta bort sina gamla annonser, finns en bra funktion för det också. När man loggat in och är inne på köp-säljsidan av forumet så klickar man på "mina annonser" så får man allt listat, sen är det bara att ta bort gammal skåpmat.
StefanL
Jag tycker att alla annonser borde ha en tidsbegränsning på 14 dagar. Sedan måste de uppdateras eller så raderas de automatiskt. Det finns inte en möjlighet i världen att alla personer som besöker köp och sälj raderar sina annonser när de väl sålt produkten...
choffe
Stefan LarssonJag tycker att alla annonser borde ha en tidsbegränsning på 14 dagar. Sedan måste de uppdateras eller så raderas de automatiskt. Det finns inte en möjlighet i världen att alla personer som besöker köp och sälj raderar sina annonser när de väl sålt produkten...
jag tycker att dom kan vara inne typ en månad, men att det ska finnas nån slagt regel på att man måste ta bort annonsen...
mvh christoffer
imported
Jodåå det resonemanget förstår jag, Men om man har tid att sätta in en ny annons efter några dagar med samma produkt som ska säljas eller köpas, så borde man ha tid att ta bort den annons som inte gäller längre. Det finns ju en bra funktion löser det problemet som Malplacerad påvisade. Ja en uppdateringsfunktion kan vara en lösning Stefan vad som fungerar bäst ja det är inte jag säker på.
StefanL
För att ha ordning och reda...och det här gäller överallt i våra liv...så behövs det en funktion som tar bort annonser som är äldre än förslagsvis 14 dagar. Generellt sett så är människan lat och det ser man ofta i t ex annonsförfaranden. Folk har mycket lätt för att plocka fram saker, sätta upp annonser på anslagstavla osv...men om och om igen så brister vi i städningen efteråt. Jag ser det hemma (mig själv t ex), på jobbet, i affären osv...så för att få ett aktuellt och fungerande Köp och Sälj så är jag övertygad om att ciklid.se behöver ett hjälpmedel som rensar annonser. Har man inte fått varan såld med den annonsen så är det lika bra att göra en ny förbättrad så jag ser inga negativa saker alls med tidsbegränsade annonser.
Micke
Om jag inte är alldeles fel underrättad så ska annonserna raderas automatiskt redan idag. Det handlar i så fall bara om när det ska ske, idag tror jag att det är efter en månad. Hur det fungerar idag och om det ska förändras kan säkert Joakim och Tony svara för bättre.
StefanL
MickeOm jag inte är alldeles fel underrättad så ska annonserna raderas automatiskt redan idag. Det handlar i så fall bara om när det ska ske, idag tror jag att det är efter en månad. Hur det fungerar idag och om det ska förändras kan säkert Joakim och Tony svara för bättre.
Ok...ligger annonser kvar en hel månad så är det inte alls förvånande att det blir grötigt och att en del annonser känns inaktuella. 14 dagar tycker jag räcker gott...
imported
Stefan LarssonFör att ha ordning och reda...och det här gäller överallt i våra liv...så behövs det en funktion som tar bort annonser som är äldre än förslagsvis 14 dagar. Generellt sett så är människan lat och det ser man ofta i t ex annonsförfaranden. Folk har mycket lätt för att plocka fram saker, sätta upp annonser på anslagstavla osv...men om och om igen så brister vi i städningen efteråt. Jag ser det hemma (mig själv t ex), på jobbet, i affären osv...så för att få ett aktuellt och fungerande Köp och Sälj så är jag övertygad om att ciklid.se behöver ett hjälpmedel som rensar annonser. Har man inte fått varan såld med den annonsen så är det lika bra att göra en ny förbättrad så jag ser inga negativa saker alls med tidsbegränsade annonser.
Ha ha jo vem är inte lat,(Det är då jag i alla fall) Ja håller med om att tidsbegränsande kan vara en lösning.Men önskvärt vore att det fungerade i alla fall.men nog är det så att ingen är perfekt.
imported
MickeOm jag inte är alldeles fel underrättad så ska annonserna raderas automatiskt redan idag. Det handlar i så fall bara om när det ska ske, idag tror jag att det är efter en månad. Hur det fungerar idag och om det ska förändras kan säkert Joakim och Tony svara för bättre.
Aha då finns ju funktionen redan vad bra! då blir det bättre överskådligt.
Wilhelm
Om man får "hjärnfeber och blodstörtning" av bumpning :P , så finns ju ett rött utropstecken nere till höger att trycka på. Då får kanske köp o sälj moderatorn info och kan agera om det är nödvändigt.
Annars så ställer jag mig i ledet för 14 dagars annonstid.
Tony
Vi kan gott ändra till 14 dagar om majoriteten önskar så.
Precis som Wilhelm säger så finns ju den röda symbolen vid annonserna, och anser ni att någon gjort ett övertramp som annonsansvarig missat är det bara att klicka där.
joe
Jag är med i matchen - ytterligare en som tycker 14 dagar! Allt för att få lite översikt och - som tidigare sagt - det som inte sålts/bytts/köpts på 14 dagar lär inte blir mer sålt påen månad!
/joe
Bright_Blue
Vad har hänt med köp och sälj?
Vad har hänt med köp och sälj? Personligen tycker jag det är riktigt dåligt med annonser, nu är det 3-10 per dag innan omstarten av det nya köp och sälj var det ju iaf en 15 annonser per dag. Köp och sälj har ju blivit mycket bättre men vad gör att det kommer in så få annonser, vädret eller att det är för krångligt,andra orsaker?
Mvh/ BB
Mikael_S
Bright_BlueVad har hänt med köp och sälj? Personligen tycker jag det är riktigt dåligt med annonser, nu är det 3-10 per dag innan omstarten av det nya köp och sälj var det ju iaf en 15 annonser per dag. Köp och sälj har ju blivit mycket bättre men vad gör att det kommer in så få annonser, vädret eller att det är för krångligt,andra orsaker?
Mvh/ BB
Folk har kanske mindre saker att sälja*-)
imported
Hej!
Hej!
Jag är inte den som gnäller på köp&Sälj men nog tycker jag i vissa fall att det gått bättre och sälja på Blocket.se eller gulatidningen,vad det nu kan bero på,:) Mvh Ann-Mari
Rhodebaert
För mig är det viktigt VAR sakerna säljs och, rätta mig om jag har fel, köp och sälj här stödjer inte sortering efter ort eller län. Det gör att jag söker på blocket först och det gör ju att säljaren tycker att det går lättare att sälja genom blocket.
Robin
Testa du och sök på ett län så ska du få se på trolleri. ;)
Robin
annmariHej!
Jag är inte den som gnäller på köp&Sälj men nog tycker jag i vissa fall att det gått bättre och sälja på Blocket.se eller gulatidningen,vad det nu kan bero på,:) Mvh Ann-Mari
För att många många fler ser annonsen kanske?
deathdealer
Jag kan bara göra en jämnförelse med ett annat forum (zoonen), där jag för min dotters räkning letade efter en råtta (ja, ett låååånghårigt marsvin), då "pelle" behövde en kompis (Pelle var vårt enda marsvin då...utdragen förklaring, jag vet)..
Ponera att man går ut med att man vill sälja ett kar, bara för att jag vill sälja en produkt, innebär det inte med automatik att ALLA kommer på att dom vill köpa mitt kar, just då, lägger man t.ex in sin annons under period när folk har spenderat sina pengar (dvs långt kvar till lön) kan det innebära att man tappar sin försäljning om annonsen försvinner för snabbt. JAG tycker personligen att 1 månad inte är någonting....
Min fråga är väl istället, är det inte bättre att man ställer krav på annonsören att man ska ta bort annonsen om produkten är såld? För om det bara finns osålda produkter i Köp&Sälj, varti ligger då problemet????
Bara mina enkla funderingar!!!
DD