Cutekid De vaktar bra och honan putsar och donar. Kul att se ett annat betende för en gångs skull :P Ska försöka att fota varje dag.
Cutekid En taskig bild på paret med romen. Det är inte lätt att fota längst in i karet med en rot framför samt blixt framifrån, men håll till godo.
Cutekid Äntligen en bra bild på tapajosarna:D. De är fortfarande lite rädda för blixten men jag lyckades att få några hyffsade i alla fall. Mvh
Matz-Karlsn Var nere idag på håvmästarna i Växjö och dom hade fått in Surinamensis och jag kunde inte låta bli att köpa ett par dom var VF. Är det någon som har erfarenhet av den arten?
Haknil Alexander YlipääHärligt Calle, du kommer inte ångra dig. Det verkar som vi går mot ljusare tider, här uppe har både en och annan malawifreak börjat gå över atlanten mot sydamerika. Har själv för tillfället 6 st Geophagus altifrons F1, och 5 st Geophagus Steindachneri, F1. Skitfräcka fiskar! Munruvare och substratlekare på en och samma gång, kan det bli bättre!? Kul,kul Mera ca. i norrland. Kolla på köp och sälj vad jag har. HN
daniel_i_malmo MuhniMera ca. i norrland. Fast just de där fiskarna kommer från Sydamerika och inte Centralamerika. ;-) Om vi pratar om kontinenter så räknas Centralamerika till Nordamerikanska kontinenten.
ChristianAlfredsson Matz KarlsénVar nere idag på håvmästarna i Växjö och dom hade fått in Surinamensis och jag kunde inte låta bli att köpa ett par dom var VF. Är det någon som har erfarenhet av den arten? Jättefina. Har haft dem. Blev stora och grävde en hel del. Hittar tyvärr inga bilder på dem.
Cutekid Det går mycket fint, dock inga yngel ännu. Det har lekts ett flertal ggr i karet men det brukar sluta med at de käkar upp äggen. Sedan så har jag faktiskt 3 st julidochromis regani "kagongo" yngel som glider omkring i karet :P. De har bott i modulerna och kommit fram nu när de har blivigt lite större. Ska försöka fota lite i kväll om jag orkar.
Cutekid Var ute på zoogiganten idag och köpte ett jättefint fjärilspar. Ruskigt fina och de höll på att leka i butiken.
Cutekid Störd fjärilsciklid! Eftar att ha varit i karet ett par timmar så bestämde sig mitt fjärilspar att muta in sitt revir .. och som de gjorde det. Hanen är fullständigt orädd och motar undan både tapajosarna och brasiliensisarna. Skickar med en liten film på hur han attackerar de andra invånarna. http://smg.photobucket.com/albums/v702/brichardiman/Sa%20biotop/?action=view¤t=MOV00006.flv