PatrikMalmo Kunde ciklidfolk generellt mer om akvatiska system tror jag inte problemfrågorna hade varit alls lika många.
Näe, det är sant men jag tycker problemfrågorna är väldigt få när det gäller detta forum. Det är för att NCS besökare är så oerhört kompetenta tror jag ;).
För min egen del så är jag kass på det vattenkemiska, termer och så vidare men tycker mig ha en viss känsla för när det är bra betingelser i karet ändå. Jag har nog trott att ju mer man matar, dess mer byter man vatten så är man med i matchen, men så kom detta intressanta med cyano in i bilden, något jag aldrig haft förut trots många ggr mycket fisk, mycket vattenbyten och bristfällig bilogisk filtrering. Så någonting har stämt väldigt bra för att cyano skall uppstå.
Detta med cyano får ju ändå anses rätt ovanligt ändå, oftast är det ju alger av andra slag det är fråga om och oftast beror då problemet på i princip det motsatta när det gäller vattenvärden.
Ja, växter är ju ett område som skall forskas i någon gång framöver, då återkommer jag :).
Mvh Jari