Gabbi
Det kommer inte upp något på din länk. Jag har tittat runt på nätet, och hittat många olika bilder på Bryconamericus, och det verkar råda en viss förvirring eftersoom den liknar en del och en del inte.
Han är helt klart importerad som Bryconamericus iallafall.
Gabbi
Här är en annan Bryconamericus.
http://www.fishbase.org/images/species/Brstr_u0.jpg
Släktet tycker jag verkar rimligt, sedan är den ju cf. diaphanus, vilket antyder att exportören inte var helt säker själv. Däremot är jag alltid nyfiken på dina teorier!
Mike_Noren
Länken var bara fishbase. Fishbase har tyvärr inte varit helt pålitligt sista tiden, är nog därför länken just nu inte funkar.
I alla fall, på bilden ser det inte ut som om tetran har någon fettfena; den är genomskinlig; har inget blått skimmer; inget rött på fenorna; och har inte den där lite långsträckta kroppsformen.
Jag är allt annat än nån expert på tetror, och jag har ju inte sett fiskarna i verkligheten, så jag säger inte att det inte är en Bryconamericus, jag ser bara inte likheten på det fotot.
EDIT: Ser nu att den faktiskt har lite rött på fenorna, och med god vilja en fettfena också. OK, jag köper Bryconamericus.
Gabbi
Jag ska titta på de övriga bilderna Robban har tagit, och på orginalfisken någon gång i helgen, för att se om fettfenan bara blivit suddig mot bakgrunden. Om fisken avsaknar fettfena ställs saken i en annan dager. Orginalfisken har rött i fenorna iallafalll, men det tog lätt sex månader innan detta visade sig. Hojta till nästa gång du är förbi så ska jag visa dig den lilla rackaren. Om det är en Bryconamericus är det nog en hyfsat ovanlig hobbyfisk.
Erik-Ahlander
Jag skulle vilja se huvudet rakt från sidan.
Robin
Här kommer en.. vad är det för kändis?
56ovwal
Här kommer en.. vad är det för kändis?
En inte helt utfärgad Xenotilapia nigrolabiata Red Princess är min gissning.
56ovwal
Lyckades du ta den bilden i samband med Ciklidstämman i våras ? Eller är det kanske dina egna firrar ? Inte så värst många som har den här arten i Sverige ännu. Om jag nu gissat rätt på arten vill säga....
Robin
Det var rätt. Nej jag tog den inte i våras. Var förbi en sväng härom helgen och fotade. Det är en "ny" sändning. Den som vi/ni såg i våras går hemma hos en av sthlmarna - med yngel.
56ovwal
Önskar att dom gick hemma hos mig istället för i Stockholm, men en titt i plånboken satte effektivt stopp för det....
deelay
ROBINVAF-aktuellt: Grattis Deelay till ett fullvärdigt medlemskap!
Jag har fiskarna kvar men i andra kar... så jag byter inte bort dom utan dom är bara omplaserade. Så jag fyller tyvärr inte kriterierna =)=)
Men tack endå du (^.^)
Robin
Jag har fiskarna kvar men i andra kar... så jag byter inte bort dom utan dom är bara omplaserade. Så jag fyller tyvärr inte kriterierna =)=)
Men tack endå du (^.^)
Skitsnack! Du är fullvärdig medlem ändå. ;)
kattsta
katale ?
Undrar vad detta är är det en korsnig eller 6-7 cm
Köpt som katale
imported
Jaha tänkte ge er nått att bita i, men det är bara att gissa vad det är för art.
Vic
Jaha tänkte ge er nått att bita i, men det är bara att gissa vad det är för art.
det måste vara en Etroplus canarensis?
imported
Nä det var fel, men det var ingen dålig gissning. De var faktiskt lika, det hade jag inte tänkt på.
malawijanne
Undrar vad detta är är det en korsnig eller 6-7 cm
Köpt som katale
Ja det ser ut som en mc trewawase red top.Janne
Gabbi
Ingen Etroplus? Jag blir galen...En ung Paretroplus menarambo?
imported
Det var rätt gissat
Gabbi
Woho! Yes, yes yes... Varför finns det ingen smiley som dansar krigsdans?