Laesk
Nån som jagar älg eller? Far å brorsan jagar, å jag är väl påväg å börja. Å nu i morses va jag ute me kameran å jaga ;) men tyvärr inget djurliv i skogen, förutom tusentals mygg!
kl 06:00 , 300mm*1,6 frihand å IS, mums ;)
Laesk
Men så påväg hem så stöter man på ko å två kalvar utme vägen...
Laesk
inte lätt att fota en kalv i full galopp... hehe
Laesk
frenetiskt letande efter öppning till pinnatjuren som jag tyvärr inte fick på nån bra bild...
Laesk
Sen åkte jag till "andra sidan sjön, villastan" å fota soluppgången över ulricehamn...
Laesk
Kyrkan i svårt motljus...
Robin
Fina bilder på fina djur. Synd att dom var på fel sida stängslet bara.
Cutekid
Jag jagar Laesk! Har lite goa bilder på dovhjortar från Kinnekulle. Ska se om jag kan scanna in dem ngn dag.
mats_jn
CutekidJag jagar Laesk! Har lite goa bilder på dovhjortar från Kinnekulle. Ska se om jag kan scanna in dem ngn dag.
Vad tycker Laesk om att du jagar honom? ;)
/mats
choffe
riktigt fint! två bilder ser nästan ut som tavlor:I
PatrikMalmo
Har haft jägarexamen och bössor länge, men har faktiskt inte börjat jaga än. Vi har mark uppe i Dalarna, så nog kunde jag om jag ville. Har liksom lite dåligt med tid...
Ett annat problem är övningsskjutningen - morfars studsare är 9,3 mm, och det får man sällan skjuta med på banorna här i Skåne. Då går nämligen de elektroniska älgarna sönder. Säger något om kalibern, kan väl säga som så att den gör skäl för namnet studsare... ;)
Fast ska jag börja jaga på allvar får jag nog byta ut den. 33 skåror i kolven för de älgar som fällts av den. Lite sliten alltså. Snäppet klenare kaliber vore nog att föredra, så kan jag pyrscha rådjur också.
Annars var det granna bilder - rätt trevligt att vara ute i arla morgonstund och spana. Och det var kanske lika bra att du inte fick med cykelstyret, det brukar inte vara mycket att kika på... ;)
Hilsen,
P
Kalle-Maja
Samma läge som Patrik. En hagelbrakare och en gammal ombyggd Mauser med rödpunktssikte i skåpet men hittills inga dödade djur. Jag var med på en rådjursjakt förra hösten då en i gänget lyckades knäppa ett kid. Blev faktisk ganska avtänd av att se det lilla livet ligga där med stora bambiögon och ett grässtrå käckt kvar i mungipan.
robjo
Är också jägare när tiden räcker till, har dock ingen mark att jaga på annars hade det nog blivit lite mera jakt. Ett rådjur nerlagt under dom 3 år jag jagat.
/Robban
Erik-Wikstrom
Jag jagar mest tuggande honor!