Johan jag har www.johanlindgren.nu söker man på ex google på johanlindgren så ligger jag som 2a, men söker man på johan lindgren så hittar jag inte mig någonvart. vad beror detta på samt hur fixar jag det?
Micke Du får lägga in sökord i sidans metatagg. Här lite info: http://www.tiger.se/dok/divtext.html#meta
Rhodebaert kan vara så att META taggarna har förlorat lite av sitt syfte. Har för mig att sökmotorerna inte kunde lägga så mycket vikt vid dem eftersom folk tryckte in hela ordlistor för att komma högt upp i alla sökningar.
Mike_Noren Metataggarna ignoreras helt, såvitt jag vet. Detta pga att varje porr- och poker-site la in multipla kopior av hela ordböcker i sina metataggar för att lura sökmaskinerna.
Micke Möjligtvis ignoreras vissa META-taggar men inte alla. För att få sökmotorerna att börja indexera brukar det finnas ett formulär att anmäla sin site på hos söktjänsterna.
Joakim-Draktoft johan_lindgrenvad är det som styr då? Precis som Micke anger så är det anmälan via formuläret i kombination med hur många andra indexerade sidor som har länkar till din sida. Ju mer andra sidor som bekräftar din sida, desto störra träfftal.