LN Dom är köpta som leocostica men dom är mycket närmare jurupari. Men men men men jag har sett endel jurupari och dom är inte några standard, tror att det trotts allt är jurupari någon lite mera rödläppad variant kanske.
tezz LN220 liter TanganyikaHar du ikola i ett 220l är inte det lite väl litet för dom,snyggt kar annars
Guzrob Hellu Larry! Tanganyika karet blev otroligt snyggt! Du kan det där med inredning..... Fast du avskyr IKEA! =)
Matz-Karlsn LNGrymt snygga är domDet måste vara Satanoperca sp "Redlips". Jag har själv en grupp om fem stycken som ser exakt likadana ut. Jag skickade bilder på dom till Alf Stalsberg och han sa att det var Redlips. Dessutom har mina lekt flera gånger.
LN Japp ikola 12st samt C. Leptosoma malasa som lekt 3ggr redan i karet. Ingen Ikola är utmobbad än så länge men vi får se om det går. Det kan vara så Mats :) Mina leker också med jämna mellanrum Här är en lekbild på dom
tezz LNJapp ikola 12st samt C. Leptosoma malasa som lekt 3ggr redan i karet. Ingen Ikola är utmobbad än så länge men vi får se om det går Hur stora är dom nu har själv ikolor som är mellan 12-14 cm
LN 5-7 cm stora (små) är dom. Och visst kan det bli problem i långa loppet men vi får se :) Visst blev det kanon Robban trotts stoppet i möbelaffären ;) :)
LN Tack Micke. Dom leker som tokar och just nu har jag ett femtontal 1 centimetare som överlevt, men karet är hela tiden för fullt av fisk. Bolivianska fjärillar och ancistrus bidrar med ett 100 tal yngel i månaden i karet dessutom. Suck
Leopoldi LNJapp ikola 12st samt C. Leptosoma malasa som lekt 3ggr redan i karet. Ingen Ikola är utmobbad än så länge men vi får se om det går. Det kan vara så Mats :) Mina leker också med jämna mellanrum Här är en lekbild på dom Verkar var jurupari-lika....
tezz 5-7 cm stora (små) är dom. Och visst kan det bli problem i långa loppet men vi får se :)Jag brukar ta papper och penna så ritar jag fisken i vuxen storlek och klipper sen ut och lägger på karet för att få en bättre uppfattning om storleken såg väldigt fina ut annars mina kommer okså från Lasse,lycka till