imported
Tomtemusik till cikliderna!Melodi (Hej tomtegubbar)
Hej tomtegubbar börja mata och låt cikliderna äta,
byt sedan lite vatten så ej nitriten på dom träta,
med lite tid vi snart få se,och lite lek blir så bra med de,
hej alla snälla ciklidister,i vårt akvarium finns inga brister,
Mvh Ann-MariXmas:) Xmas:) Xmas:)
daniel_i_malmo
annmariHej tomtegubbar börja mata och låt cikliderna äta,
byt sedan lite vatten så ej nitriten på dom träta,
med lite tid vi snart få se,och lite lek blir så bra med de,
hej alla snälla ciklidister,i vårt akvarium finns inga brister,
Mvh Ann-MariXmas:) Xmas:) Xmas:)
Hehe. :-D
Marie-J
Mikael_SViktor Sundberg "Zaphi", det står på framsidan Xmas:) Korten är jättesnygga.
Tack för informationen! Trevliga bilder!
forza78
Har fått o läst ciklidbladet 1,2 o 3 (mina första tidningar) och måste säga att jag blev glatt överraskad!
Hade iof ganska höga förväntningar men den var trots det mycket bättre än jag trott. Bra artiklar och riktigt fina bilder.
Keep up the good work :)
jarinen
Tidningen var briljant!, bilderna i numret perfekt, artiklarna klart läsvärda!Så kommer vi till kalendern, inte helt i min smak, endast 1 en CA bild vilket vittnar om partiskhet eller brist på objektivitet, minst 4 skall vara CA!. Det här forumet briljerar med centralamerikanska bilder i toppkvalitet och därför känns kalendern aningens off side!
Jag tycker ändå att alla skall ha en helt fantastisk jul!!! Xmas:)
Mvh Jari
deelay
jarinenTidningen var briljant!, bilderna i numret perfekt, artiklarna klart läsvärda!Så kommer vi till kalendern, inte helt i min smak, endast 1 en CA bild vilket vittnar om partiskhet eller brist på objektivitet, minst 4 skall vara CA!. Det här forumet briljerar med centralamerikanska bilder i toppkvalitet och därför känns kalendern aningens off side!
Jag tycker ändå att alla skall ha en helt fantastisk jul!!! Xmas:)
Mvh Jari
Du får ta hand om kalendern nästa år da =)
Zaphi
jarinenendast 1 en CA bild vilket vittnar om partiskhet eller brist på objektivitet, minst 4 skall vara CA!.
Är du packad eller? Afrikanska och Sydamerikanska ciklider har ihop 7004 startade ämnen på forumet. CA har 664. Alltså skall 9% av bilderna vara CA, vilket blir 1,14 bilder, avrundat till 1 bild. Alltså är allt precis som det skall vara! ;)
imported
Hej!
Hej!
Jag tar en liten paus i mitt tittande på tv 4 "Sagan on ringen" funderar på och skriva en artikel till nästa år om min nya diskusodlingsanlägging som är på gång nästa år ha nu en fin julekväll allesammans,Mvh Ann-MariXmas:) Xmas:) Xmas:) Xmas:)
deelay
ZaphiÄr du packad eller? Afrikanska och Sydamerikanska ciklider har ihop 7004 startade ämnen på forumet. CA har 664. Alltså skall 9% av bilderna vara CA, vilket blir 1,14 bilder, avrundat till 1 bild. Alltså är allt precis som det skall vara! ;)
1-0 =)
malawijanne
ZaphiÄr du packad eller? Afrikanska och Sydamerikanska ciklider har ihop 7004 startade ämnen på forumet. CA har 664. Alltså skall 9% av bilderna vara CA, vilket blir 1,14 bilder, avrundat till 1 bild. Alltså är allt precis som det skall vara! ;)
jo men det vore faktiskt lite intressant att kolla lite statistik på hur många som intresserar sig för CA kontra östafrika, eller hur många som skriver i dom både trådarna eller hur många som går in och läser i trådarna.
StefanL
Förstår inte varför det ska behöva vara procentuellt efter forumintresse? Det är för mig helt ovidkommande. En idé är att köra med kalendertema...t ex CA, SA, Malawi, Tanganyika. Låt Ciklidbladets läsare bestämma vad de vill kalendern skall innehålla.
Jag tycker kalendern var helt ok även om jag inte hittade några direkta "wow" bilder...mina månadsfavoriter denna gång är Mars, Maj, September och December. Sedan tror jag att Zaphi är lite för fotolistig...;-) Dvs han ser något vi andra inte ser...hehe...och det kan ju vara fint att tala om vad man ser så att andra förstår.
Angående CB4 så är det ett ok nummer, men jag har sett bättre från Micke P. Synd att Micke slutar nu, men jag lyckönskar den som tar över och tar CB in i ytterliggare en ny era.
Micke-Jarhl
Hej!
God fortsättning på er alla på NCS...läser och begrundar alla killar ,tjejers intresse på olika cikliders nationalitet...Är det så att det är %satser på hur och när olika ciklider ska visas på almanackan ,ciklidblad mm?Isf tycker jag att vi alla ska fundera lite till..Alla ciklider har sin tjusning och dom passar olika beronde på lite hur man är och hur mycket plats man kan undvara att ha akvarie på mm.Gillar inte det där enögda senariet att visa ciklider är bättre,snyggare eller vad det nu är en andra,säger inte att jag vet bäst eller mest men alla sorterna är faktiskt väldigt olika..Tycker bara att vi ska vara så öppna och nyfikna +att vi kan ta till oss alla ciklidfantasters olika berättelser bilder mm..Har jag fel??Vad tycker ni?
Godfortsättning på er!
Robin
Eftersom det är en person som kör lite "ateljé" när det gäller almanackan borde väl denne få välja exakt vad bilderna ska visa? Om jag någon gång skulle få ha hand om almanackan skulle jag inte anstränga mig (dvs åka till någon annan) för att fota en avloppsgrå fisk från centralamerika.. bara för att "det ska vara så". Jag hade fotat min malawi eller min tanganyika eller vad jag nu har vid tillfället.. Självklart ska det inte bara vara en sorts fisk utan en blandad kompott men att såga en almanacka längs fotknölarna för att den innehåller för lite av någon fisksort.. det tycker jag är lite fel.
Ska man ifrågasätta almanackan och fotografen ska man göra det på årsmötet och då systemet - hur man samlar ihop bilder till almanackan.
Jag gillar bilderna! Dom är inte som alla andra.. vilket är bra och antagligen det Viktor också känner.
Micke-Jarhl
Direkt kommer det mothugg taggarna uttåt direkt.. vadå avloppsgrå Centralare?? fan va trist detta är ska visa dig avloppsgrå centralare,eller du provocerar mig nu??
kajp
Robin
Jag gillar bilderna! Dom är inte som alla andra.. vilket är bra och antagligen det Viktor också känner.
Enig med dig Robin Jag tycker artbilder är tråkiga o livlösa o med dagens teknik kan de flesta fixa dessa. Så även fotogeniskt bra bilder. Men o hitta bilder med lite händelse i det gör man inte på beställning.
Robin
Micke JarhlDirekt kommer det mothugg taggarna uttåt direkt.. vadå avloppsgrå Centralare?? fan va trist detta är ska visa dig avloppsgrå centralare,eller du provocerar mig nu??
Provokation ända ut i fingertopparna. ;) Jag har själv haft CA så det är ingen kontinent jag dissar. :P
jarinen
ZaphiÄr du packad eller?
Svar ja! men det förändrar inte min syn på det hela Xmas:).
Mvh Jari
ozric
REDAN eller FORTFARANDE packad!? ;)
JockeB
Hahahaha......Underbar läsning..1 liten sak bara om man refererar CA som "avloppsgrå" så har man ju aldrig ägt eller sett en CA som är mera än 5 cm..
Lutt
BeastHahahaha......Underbar läsning..1 liten sak bara om man refererar CA som "avloppsgrå" så har man ju aldrig ägt eller sett en CA som är mera än 5 cm..
hehe den var bra:) :) :)