aquanordDet låter som en bra ide!
Tack för tipset. Blir snyggare är trävarianten också.
Bara hoppas att tillverkarens "max 265 kg per hyllplan" stämmer eftersom jag ska ha den i lägenheten.
Är hyllplanen fasta eller kan man flytta om dem?
Om de är fasta, hur stort är mellanrummet mellan hyllorna?
Om man ska tillverka nya hyllplan, är det "vanlig" golvspånskiva 22 mm man bör använda eller är det någon annan sorts skiva. Hur pass bra tål spånskiva vattenspill osv?
Många frågor, men man är ingen Timell tyvärr ;)
Om dom tål 265 kg, sa det kan man ju fråga sig men förmodligen gör dom det, men dina kar kan ju inte väga mer än max 150 kg styck så det ska inte vara några problem,men man kan ju fästa den i väggen om man är orolig
Hyllplanen kan sättas var du vill, det är en byggsats men, ett tips är att du lägger in dom lösa spånskivorna eftersom du bygger det är lite svårt om det är tätt mellan hyllorna.
Jag använde vanlig 22mm spånskiva och la en bit oljehärdad unit under karen eftersom det var det enda jag hittade för stunden men du kan ju lägga dit vad som helst som är mer vattentåligt tex en bit golvmatta, plastskiva, vaxduk mm eller så väljer du en bättre skiva, man tar vad man har och du behöver inte vara snickare för att fixa det, kan du bara kapa rätt så är det inga problem men enklast är det ju att prata men nån som har en bra kapsåg.
Spånplatta är inte speciellt tålig mot vatten så den bör nog skyddas.
Jag ser att du är från Umeå, jula öppnar ju eller har öppnat där så gå dit och kolla.
I Skellefteå där jag köpte min hade dom en hylla uppmonterad för beskådan och jag antar att alla butiker är lika..