Mike_Noren Grattis! Det var en av mina favoriter! Skall jag vara ärlig trodde jag dock att Christians zebra-foto skulle vinna. Oerhört snyggt. Jag gillade också fotot med alla levandefödarna. Överlag tycker jag nog att resultatet är lite märkligt - 2'an och 3'an är bland de foton jag skulle gett _lägst_ poäng i hela tävlingen. Framförallt trean är så hårt brusreducerad och manipulerad i photoshop att det inte finns nån detalj kvar på hela fisken - den är som helt gjord i plast. Vi har ju haft en diskussion om vad som är tillåtet i efterbehandling, och för mig har bild 3 gått för långt: det enda som finns kvar av fisken är stjärtfena och formen. Vad gäller tvåan så är ju Leafy Dragon en otroligt cool fisk, men fotot är inget vidare - rörelseoskärpa och för hårt brusreducerat. Kan inte tycka den borde haft silver.
deelay Grymt kort, fast... den får av mig endast 9.98 poäng av 10 =) 1. Jag saknar hela firren. 2. En annan färg på gruset så att ynglen inte försvunnit så mycket ur focus. Grattis!
Per-B Grattis Micke! Jag har bara hunnit titta på vinnarbilden så här på morgonen, får kolla de andra sedan.
shcolsson Säger bara, Wow!!!!!!! Den bilden skojar man INTE bort. Grattis Micke till en klockren vinnarebild!
Micke Tack alla! Jag är nyss hemkommen från en vecka i Turkiet så jag hade missat detta :D. Själv är jag snäppet mer nöjd med denna snarlika bild som jag tävlade med på Zoopet nyligen: http://www.zoopet.com/tavlingar/showphoto.php?photo=555&cat=533