Zaphi
Min soptunna välte! Ja det är sant och helt fruktansvärt! Någon som drabbats allvarligare av denna oerhörda storm där "ingen kommer att klara sig" som Aftonbladet skrev, precis som om vi alla skulle omkomma.
Tony
Du skall nog ta och stilla dig lite. Det blåser ordentligt mycket mer nu än det gjorde tidigare :)
anli
Här i lärdomsstaden Uppsala märks inte ett skit.
Alexander-Ylipaa
Luleå går under! Isbjörnarna ligger under vår volvo och vill inte komma ut :/
Wilhelm
Här är bara lätt bris, till skillnad när Gudrun hälsade på.
Hank
I regnskogen Växjö är det ingen fara på taket :)
Tony
HankI regnskogen Växjö är det ingen fara på taket :)
Ni har väl inga träd kvar som kan välta där nere? ;)
PatrikMalmo
Skåne är ju trädfritt sedan länge, men här i Malmö skiner solen varmt och gott. Däremot blåser det rackarns. Definitivt sådant väder där takpannorna tar sig en flygtur - och sådana ska man passa sig för. Vårt jobb ligger på Stormgatan, ett mycket väl valt namn på en gatstump bakom stationen. Där ligger det säkert krossade takpannor på trottoaren nu. "Turligt nog" är jag magsjuk så jag slipper tänka på problemet.
Blåsten har vält min Amaryllis, som fram tills alldeles nyss stod kvar på balkongen. Numera står den inomhus. Jag är i djup chock, tror att minst en matsked med jord åkte ur krukan. Klar nära-döden-upplevelse, i denna den värsta av stormar...
Fast fan vet, kanske inte ska skämta om sådant här. Efter Gudruns relativt milda framfart i Skåne (jmf med Småland) så låg vägskyltarna ner efter E6. Betongmonumenten var helt enkelt uppslitna och/eller mängder med kraftiga stålrör var helt böjda. Stora sjok av korrugerad plåt for omkring som höstlöv. Lador och träd omkullvräkta och en dåvarande kollega fick en takpanna i skallen. Han har inte hämtat sig än. Glad om jag slipper sådant framöver.
Hilsen,
P
Alexander-Ylipaa
OK, nu börjar det bli lite obehagligt. snart 40 cm snö och extrem vind. Traktorerna kör för fullt!
Tony
Alexander YlipääOK, nu börjar det bli lite obehagligt. snart 40 cm snö och extrem vind. Traktorerna kör för fullt!
Där snackar vi skillnad. Här är det numera klarblå himmel och snudd på vindstilla. 14 grader tror jag :)
Rhodebaert
Jag blev drabbad genom att det är jobbigt att cykla när det blåser. Dock är det ju varmt och skönt så man får väl vara tacksam för det. Mysigt att höra vinden vina utanför när man sitter och spanar på firrarna! :D
Lutt
Här i Jönköping/Huskvarna är det relativt lugnt bara lite sol och vind, däremot när jag åkte från jobbet så blåste det rejält fast det ligger ju inte i dalsänkan, vättern är bara lite vågig än så länge
Lundensis
Om man skulle åka ut till Lomma Beach och ta sig ett dopp ;)
Rhodebaert
LundensisOm man skulle åka ut till Lomma Beach och ta sig ett dopp ;)
Cykla förbi Zoogiganten kanske :-P
Robin
Här i Sthlm blåser det rätt bra nu. Har även regnat lite idag. Typiskt tyfonväder.
jannemannen
På min balkong så blåste några petflaskor omkring på golvet ! Trots att jag hade lagt ner dom i en papperspåse för bara några dagar sedan... Nu är mina petflaskor instängda i en plastpåse istället. Jag hoppas verkligen att denna påse klarar stormen !
Jag vet inte vad jag skall ta mig till annars...
Mvh/Janne
imported
Ja nog blåser det allt men storm nae det har vi inte sett någon tempen 3 grader br br..
norra dalarna har snö huvva..
Kalle-Maja
Hade jag varit frisk och ledig sutte jag inte hemma. Såna här stormar är mumma för en fågelskådare. Tänk er att sitta nersjunken i en klippskreva På Sote huvud, Gubbanäsan eller ute på Hönö och ta del av naturens underverk i form av de starka vindar som tar fart ända från sydatlanten och för med sig exotiska inslag i form av felflugna liror, stormsvalor och ibland t o m en albatross!
Tony
Jösses Claes, du pratar om västkusten?! :) Du får väl tjoa till när du är i trakterna nästa gång!
Kalle-Maja
TonyJösses Claes, du pratar om västkusten?! :) Du får väl tjoa till när du är i trakterna nästa gång!
Jag gillar alla kuster!
Jag var på besök i Almenäs i somras och tog då en löprunda förbi badet för att se om du var där. Men icke. Vi ses på stämman.