MaterikVilket intelligent svar, verkligen. Jag har hållit på med malawi väldigt länge i dom flesta formerna. Min pump gick sönder nu i somras på semestern vid en åsknedslag, sånt händer väl även den bäste antar jag förr eller senare oavsett teknik. Naturligtvis har jag ersatt den felande pumpen och allt är som det ska, vad tror du egentligen ???
Det jag ville ha var lite idéer, tack Robin, på nåt spännande och intressant nu när ändå akvariet står tomt och kan fyllas på på nytt. Men jag letar inspiration på annat håll, det är nog lättare att besöka några bra affärer.
Mvh Mattias
ja materik jag är en sann djurvän och även fiskar är djur som jag tycker att man ska ta hand på bästa sett, okej du är på semester. men du som har haft malawiciklider vet väl att dom måste skötas eller ha även mat när du har semester eller har jag fel.
och skulle nu en pump nu har gått sönder vid ett åsknedslag, vilket jag beklagar.
så skulle jag som också hållit på med malawiciklider rätt så länge haft en backupp, jag har alltid två pumpar i varje akvarium, så att man har backup ifall något händer.
och du som är så erfaren, det borde du också förstått. sen har jag faktiskt aldrig hört att en akvariepump går sönder vid ett åsknedslag, sedan om jag är intelligent eller inte det kan nog mina närmaste avgöra, det har inte i detta forumet att göra. men som sagt vill du ha lite råd , så att du inte får samma problem som innan så är du välkommen att ringa mig tel 031884478