Ove-Planstedt jarinenMmmm... skall sannerligen bli intressant att se när de blir lite större Xmas:). Mvh Jari Det behöver du nog inte vänta alltför länge på, maken till matvrak har jag inte haft sedan jag hade påfågelcikliderXmas:) .
jinnarparen WilhelmDet var en redig snygg firre! Tackar! Här kommer en till. En bild på min festaehane (ett praktexemplar om jag får säja det själv), har precis flyttet över paret där det var tänkt att vara från början, nämligen i 3m karet.
Lutt jinnarparenHerichthys Carpintis 'Escondido' vad är det för skillnad på Carpintis och escondidon?
Micke-Jarhl jinnarparenHerichthys Carpintis 'Escondido' Ser ut som en hona Rikard?Mina lekte i 300L burken blev kaos hehe..
Johan jinnarparenTackar! Här kommer en till. En bild på min festaehane (ett praktexemplar om jag får säja det själv), har precis flyttet över paret där det var tänkt att vara från början, nämligen i 3m karet. trevligt, kul o se en bild som gör honom rättvisa
jinnarparen Luttvad är det för skillnad på Carpintis och escondidon? Escondidon är en variant av carpintis, bara fångad på ett speciellt ställe.
Lutt jinnarparenEscondidon är en variant av carpintis, bara fångad på ett speciellt ställe. hehe jo det fattade jag med:) , skrev kanske lite konstigt, det jag undrade var om de skiljer mycket i färg mot den vanliga (odlade) som man brukar se i handeln
keno Vilken härlig tråd! Nu är jag såld, nu blir det centralare på allvar! Efter nyår blir det att konvertera om var så säkra, nu gäller det bara att komma över godbitarna!!!!!!!
jinnarparen kenoVilken härlig tråd! Nu är jag såld, nu blir det centralare på allvar! Efter nyår blir det att konvertera om var så säkra, nu gäller det bara att komma över godbitarna!!!!!!! Välkommen över till den nya världen!! Var i landet ligger Blidö?
jinnarparen Lutthehe jo det fattade jag med:) , skrev kanske lite konstigt, det jag undrade var om de skiljer mycket i färg mot den vanliga (odlade) som man brukar se i handeln fläckarna på escondidon är större och sen tycker jag att escondidon är mer blå i färgen än den ´'vanliga'
jinnarparen Vieja Melanura, hane (precis nersläppt i nytt kar) Notera skillnaden mot synspila, denna är mer blå på analfenan och har en mörkare buk. EDIT - varför blir alla bilder så bleka när de laddas upp. Är det flera än jag som upplever detta fenomen, eller snarare trauma - EDIT
Wilhelm jinnarparenParachromis Managuensis yngel Vilka sötnosar. Undrar om de vet vilka monster de kommer att bli?
Micke-Jarhl fina bilder!! har en bild på mina petenia som jinnarparen tog visserligen snarlik förra men jag lägger upp en snarlik repris iaf
jinnarparen WilhelmVilka sötnosar. Undrar om de vet vilka monster de kommer att bli? Nja, jag tror knappast att de lär överleva så många nätter till. Föräldrarna har dragit iväg med dem en bit in mot det tillhåll där den gamla Synodontis Eupterusmalen håller till. När den väl har fått smak på yngel så brukar de försvinna snabbt.
Ove-Planstedt Jag antar att du först förminskar dina bilder och sedan sparar med lägre bildkvalitet för att bilden ej skall vara större än 100k. Det får jag lov att göra, men tycker inte att de blir nämnvärt blekare för det. Mina bilder är rätt klena från början så det gör väl varken till eller från, antar att du har en systemkamera och där blir väl skillnaden störreXmas:).