LN
Xmas:) för att inte tala om alla ödmjuka men otroligt intilligenta akvarister Xmas:)
Perikles
Matz KarlsénVi har mycket att kompensera för i Växjö....... Sveriges sämsta vatten, Sveriges sämsta fotbollslag, Sveriges regningaste stad. Usch ja! Listan kunde fortsätta i evighet. Som tur är finns det positiva saker med stan också, tror jag.......... Nej skämt åsido, Växjö har mycket gott också. Vi har nog en av landest bästa akvarieaffärer t ex.
Trist att ni har dåligt vatten, det övriga kan man ju ge blanka f-n i.Xmas:)
ozric
En bra sak med Växjö är att det tydligen är förbjudet med nyårssmällare (raketer?). Önskar att Nyk. kommun har kurage nog att införa det också. (Har en vovve som får dödsångest med allt vad det innebär...)
Tony
Någonstans på listan får väl hörselskydd till alla smällrädda hundar önskas så att vi andra som tycker det är superkul att panga saker kan göra det med gott samvete :)
ozric
Finns inga sådana hörselskydd,tyvärr. Däremot kan väl ni som vill panga å ha sig göra det inomhus el på privatmark. Eller äh, har väl bara svårt att acceptera att tider av solidaritet och empati numer är en utopi.... Å Tomten är Satan! :@ (;))
Danne_K
ozricFinns inga sådana hörselskydd,tyvärr. Däremot kan väl ni som vill panga å ha sig göra det inomhus el på privatmark. Eller äh, har väl bara svårt att acceptera att tider av solidaritet och empati numer är en utopi.... Å Tomten är Satan! :@ (;))
hehe då går de ju att vrida på de och säga att alla med smäll rädda hundar får dra sig undan iställe ;) skämt å sido tycker de är jätte synd om alla smäll rädda djur fast de är kul när de smäller hör lite till nyår.. hmm lite samvets kval där...
Robin
ozricFinns inga sådana hörselskydd,tyvärr. Däremot kan väl ni som vill panga å ha sig göra det inomhus el på privatmark. Eller äh, har väl bara svårt att acceptera att tider av solidaritet och empati numer är en utopi.... Å Tomten är Satan! :@ (;))
Privat mark är nog inte så lyckat då de flesta hem ute på slätten är privat mark. ;)
Lars-Peter
Ja det där med smällare det har ju diskuterats hade det kunnat vara så att man hade hållt sig till Nyårskväll och natt och inte smällt på någon annan tid så tycker jag att det inte ska bli förbjudet! Jag har själv hund och inga bekymmer med smällandet men jag förstår er som har det! Så visa hänsyn till varandra så blir det så mycket enklare!Xmas:) Hänsyn det ligger långt upp på Önskelistan också för min del!Xmas:)
imported
God jul på er alla ät nu inte upp fiskarna!
Hej!
Ja det är ju lite tid kvar ännu mne God jUl på er alla,byt bara inte ut lutfisken mot ciklider på julafton,härligt med denna ciklidhoby har senaste tiden sett massor av fina fiskar och vill bara ha dom men risken är stor att lägeheten blir överbefolkad,man borde vara miljonär då köper man en stor villa i Tallinn och odlar på sisådär en 300 akvarier,Mvh Ann-Mari PS OM ni skulle se tomten och hans paketsäck är rejält fyrkantigXmas:) Xmas:) Xmas:) t då tror jag ni förstår vad som finns i det paketet
Decimus
Jag önskar
ett rikigt grymt ytterfilter,
3- 4 diskus,
3 altum
1 par m ramirezi "gul"
Att nån betalade av alla våra lån,
ett körkort
Ekonomisk oberoende.
ja, får se hur många punkter man kan bocka av ... men en å annan är jue inte helt omöjlig va?
=)
mvh
Joakim-Draktoft
Kul med alla önskningar här.
För de som inte litar till tomten så vill jag bara passa på att tipsa NCS Medlemmar om att ansökningstiden för årets stipendier går ut 31/12.
Med rätt ansökan så kanske er dröm kan förverkligas ändå
http://www.ciklid.se/stipendie
Rhodebaert
Åh önskelista! Vad kul!
Jag vill ha ett nytt och repfritt akvarium på 500-1000 liter så att jag kan leka.
Om inte tomten vill ge mig det kan han väl komma med en liten kub på (40cm-60cm)^3 som jag kan odla grönsaker i. Kanske vill han ge mig några skalare också.
Jag misstänker att det nya året kanske bjuder på nytt boende med alla möjligheter det innebär för en akvarist så jag är glad och hoppfull!
Jag och min käre vän Sunken skall även bygga en foderautomat baserad på skruv, stegmotor och enchipsdator så där har vi något roligt att se fram emot. Något för Ciklidbladet kanske? :D
Xmas:)
Joakim-Draktoft
RhodebaertJag och min käre vän Sunken skall även bygga en foderautomat baserad på skruv, stegmotor och enchipsdator så där har vi något roligt att se fram emot. Något för Ciklidbladet kanske? :D
Artiklar från medlemmar är ALLTID intresant för Ciklidbladet !!
malawi375
Jag önskar att akvarietomten kommer med:
- en påse innehållande 1+3 vuxna Tropheops sp. "red cheek" för det har jag inte lyckats få tag på
- ett tystare ytterfilter än mitt fluval 404
- fler stenar från Rengen vid Valsjöbyn till mitt akvarium
- en slimline btn-bakgrund
- en magisk håv som gör det lättare att fånga tuggande honor
Den vanliga tomten får gärna fixa ett förbud mot nyårssmällare/-raketer o likn för alla skotträdda djurs skull, så skulle de må mycket bättre och jag skulle slippa skriva ut så mycket narkotiska preparat åt dem för att de ska klara helgerna. Alternativt att alla som har empati för djur låter bli att köpa sånt som smäller...
imported
Hej då jag som helt ny medlem får jag väl börja med att önska alla en god jul och ett gott nytt år.
Sen så är min önskning att mina 6 allra första ciklider ( Golden) överlever jul nyår och allt annat som skall passera innan akvariet och filtret har blivit stabila och visar goda värden. Nystartat den 15 december, så efter det så blir det förhoppningsvis lite mer snygga och roliga fiskar att shoppa.
Alexander-Ylipaa
So long gott folk, far på torsdag till mina kusiner i England och firar jul!
Micke
Överst på min önskelista till ciklidtomten står en ny redaktör till Ciklidbladet, men det gör det nog hos alla NCS medlemmar Xmas:). Intresset har hittills varit väldigt svalt vilket jag tycker är märkligt. Det är ett mycket skoj och utvecklande uppdrag att får arbeta med vår fantastiska föreningstidning.
Ralph
Jag önskar mig ett 960-liters + lite BTN-moduler, sen är jag nöjd för i år. ;)
malplacerad
Alexander YlipääSo long gott folk, far på torsdag till mina kusiner i England och firar jul!
Ha det så bra i england alex.
Själv önskar jag att jag inte tagit på mig att jobba sön-mån-tis :)
tezz
MickeÖverst på min önskelista till ciklidtomten står en ny redaktör till Ciklidbladet, men det gör det nog hos alla NCS medlemmar Xmas:). Intresset har hittills varit väldigt svalt vilket jag tycker är märkligt. Det är ett mycket skoj och utvecklande uppdrag att får arbeta med vår fantastiska föreningstidning.
Du har helt enkelt gjort ett för bra jobb
Hur mycke tid lägger du ner per år på tidningen?