choffe
lägger upp lite bilder på dvärgcompressicepshanarna som bråka hur länge som helst! riktigt kul att se :) brevis honan tyckte inte om att dom var vid hennes snäcka, så hon ingrep ibland.
mvh christoffer
Bright_Blue
jo, där har du en poäng! se och lär bb
Jo lite har jag lärt mig senaste året då jag också nästan avveklat malawin helt. Detta har jag skaffat senaste året. Nästa inköp blir nog kilesa. : )
Astatotilapia burtoni
Neolamprologus leleupi
Tropheus duboisi
Ophthalmotilapia ventralis
Tropheus sp. "ikola"
Ctenochromis horei
Tropheus sp. red "moliro"
Cypricromis leptosoma
Neolamprologus pulcher
Cyprichromis sp. jumbo "Yellow head-Mpimbwe"
Neolamprologus caudopunctatus
Paracyprichromis nigripinnis
Callochromis pleurospilus
Tropheus sp. Black "Bemba"
Julidochromis marlieri
Cyathopharynx foai
Aulonocranus dewindti
Mvh/ BB
choffe
Bright_Bluejo, där har du en poäng! se och lär bb
Jo lite har jag lärt mig senaste året då jag också nästan avveklat malawin helt. Detta har jag skaffat senaste året. Nästa inköp blir nog kilesa. : )
Astatotilapia burtoni
Neolamprologus leleupi
Tropheus duboisi
Tropheus sp. "ikola"
Ctenochromis horei
Tropheus sp. red "moliro"
Cypricromis leptosoma
Neolamprologus pulcher
Cyprichromis sp. jumbo "Yellow head-Mpimbwe"
Neolamprologus caudopunctatus
Paracyprichromis nigripinnis
Callochromis pleurospilus
Tropheus sp. Black "Bemba"
Julidochromis marlieri
Cyathopharynx foai
Aulonocranus dewindti
Mvh/ BB
jag visste faktiskt att du hade tanganyika, men kändes bra o säga så :P
Bright_Blue
Förstod det. Skoja också : )
Falkoping-Andreas
2st tugg i mitt kilesa kar den andra är nylekt för bara 1 timma sedan o den första har gått 2 vecker på lördag. Lite suddiga bilder tyvär men inge lätt när de är 70cm in i karet typ.
PatrikMalmo
choffe,
nu blir jag ju lite sugen på att sätta mina Sumbus i ett bättre kar... de är lite undanträngda som det är nu, men det är en rätt fräck firre minsann.
andreas,
Schysst med bilder på Kilesan i vilket fall, greppar fullständigt problemen med att fota dem. Många kar i min lokal är mycket svårfotograferade. Har lösa funderingar om ett fotoakvarie någon gång i framtiden. Det syns i vart fall inte särdeles mycket när de tuggar, fastän de tydligen inte får helt små kullar. Cypsen är betydligt enklare att se om de har tugg.
Hilsen,
P
deelay
Nu ere så mycket sill här så jag hakar på =)
Tramitichromis spec. orange top Lumbira
Lethrinops marginatus "red fin" aka silverpilen (lokalt smeknamn)
stiffe
Läckra foton Deeley,som vanligt
PatrikMalmo
Då varierar vi oss från sillarna och kör cigarrer i stället - stolt och vaksam papps!! "Inte en millimeter närmare, då hugger jag dig!!" Och ja, jag ligger efter med att putsa rutorna...
Hilsen,
P
LN
Den var bra Patrik. Mycket aggresivare blick går inte att hitta.
malplacerad
Blekfis
Melanochromis johannii hane
Bildinfo: Slutartid 1/80 sek F/2,5 iso 800 Belysning: Dålig :)
Johan-F
malplaceradMelanochromis johannii hane
Bildinfo: Slutartid 1/80 sek F/2,5 iso 800 Belysning: Dålig :)
Hänger på med en Vf hane.
malplacerad
Johan FHänger på med en Vf hane.
Snyggt svart han var =)
dinajel
PatrikMalmo"Inte en millimeter närmare, då hugger jag dig!!" Och ja, jag ligger efter med att putsa rutorna...
Hade jag en sån där i karet så hade jag nog också dragit mig för att putsa rutorna. :D
stiffe
Nä nu är det dax med lite pastellfärger efter alla goa siller ;)
Tropheus Ilangi
Tony
Hmm.. pastellfärger.. finns det inte en film som heter Fyra nyanser av brunt.. vet inte hur jag kom att tänka på den ;)
stiffe
TonyHmm.. pastellfärger.. finns det inte en film som heter Fyra nyanser av brunt.. vet inte hur jag kom att tänka på den ;)
Du kanske är dålig i magen eller nått? *-)
Jag provar med en till
PatrikMalmo
dinajelHade jag en sån där i karet så hade jag nog också dragit mig för att putsa rutorna. :D
Utsidan är ok. Insidan... behöver jag gummihandskar till. ;)
Danne_K
stiffeDu kanske är dålig i magen eller nått? *-)
Jag provar med en till
Trevligt en bild på en troffe va är lite dåligt me sånna bilder här just nu. Är ju aldrig fel med bilder på snygga troffar. mera! :)
specmats
Ilangi är snygga! inget snack om den saken tycker jag, men ingen personlig favorit, tycker det det finns några snyggare troffar..en är den mytomspunna Tropheus Chiwa eller "kipampa"