RhodebaertBB zebra och rödzebra är helt klart olika saker. Jag utgår dock från att de till beteendet är någotsånär lika.
var det en sådan här du hade? http://www.ciklidbladet.se/artregister/artreg_visa.asp?ID=702
Fler honor är bra då hanarna har väldigt svårt att lämna dem i fred (iaf mina två rödzebragrupper). Honorna får gömma sig för att komma undan.
Hanarna etablerar revir så har man flera kommer de att slåss eller dela akvariet mellan sig. Svårt att veta gissar jag. Jag har två rödzebrahanar som upprätthåller terrorbalans här hemma. De rör aldrig varandra men visar tydligt vad de tycker ;)
Hade tre ett tag men det gick inte bra då en fick rejält med stryk.
Varför vill du inte att de skall leka? Det är ju det roligaste! Massa bebisfiskar att spana efter! :)
Hej igen, tack för ditt svar:)
Jag råkade se att det var någon som hade en att skänka bort, en hane till, som annars ev skulle avlivas... Så jag tänkte att man kunde göra en insats och ge den en chans, samtidigt som min firreslipper vara ensam i art i detta kar, samtidigt som gojorna-förhoppningsvis- skulle få det lugnare.
Men det du skriver om "terrorbalans" och grejer gjorde mig tveksam! Ytterst!
Jag vill ju inte ha mer bråk i karet, utan mindre...
Jaså, jag som trodde de var samma *skratt* Ja, fy vad man kan få saker om bakfoten *rodna*
Vill min i så fall ha B&B zebra honor? Eller funkar det med de andra, röda?
Varför jag inte vill ha yngel:
Jag är en hyfsat blödig person som faktiskt, trots att jag simmar i ett forum fullt av tvättäkta entusiaster, bara hade tänkt mig ETT kar... :) och med tanke på det jag läst om att de kan "tugga" (?) på rätt många yngel, så inser jag ju att det bleve ett helt hus med kar, om alla ska få plats.
Men ge bort eller sälj, säger du säkert?
Jag är rätt blödig och skulle ha väldigt svårt att skicka mina små till okända öden, är mitt svar*ler*